Nielsen Gauge: w lipcu zwiększył się udział streamingu na ekranach telewizorów
Liderem streamingu pozostaje YouTube (fot. materiały prasowe)
W lipcu 2023 roku udział streamingu w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora wzrósł do 6,9 proc. z 6,4 proc. w czerwcu 2023 roku - wynika z raportu Nielsen Gauge dla Polski.
Jak wskazuje Nielsen, brak nowych programów ramówkowych w telewizji pomógł streamingowi osiągnąć rekordowe 6,9 proc. YouTube był liderem transmisji strumieniowej trzeci miesiąc z rzędu, zdobywając udział 1,9 proc. (wzrost z 1,8 proc.). Udział Netflixa wzrósł z 1,5 proc. do 1,7 proc.
"Poza YouTube i Netflix skok oglądalności streamingu zaobserwowaliśmy także na innych globalnych platformach OTT, takich jak HBO Max czy Amazon Prime, ale żadna z nich nie osiągnęła jeszcze 0,5 proc. udziału oglądalności na odbiorniku telewizyjnym" - podaje Nielsen.
W lipcu największy udział w oglądalności na telewizorze miała telewizja satelitarna - 34,1 proc. (spadek z 34,5 proc. w czerwcu). Na drugim miejscu była telewizja kablowa - 30 proc. (spadek z 30,4 proc.), a na trzecim - telewizja naziemna - 22,8 proc. (spadek z 23 proc.).
(KOZ, 16.08.2023)