Australijskie ABC nie jest już zainteresowane tweetowaniem
ABC woli inne platformy społecznościowe, uznając je za bardziej przyjazne (screen: YouTube/ABC Australia)
Australian Broadcasting Corporation zamyka prawie wszystkie oficjalne konta na Twitterze, który obecnie działa pod nazwą X. Powodem są "toksyczne interakcje", wysokie koszty i lepsza współpraca z innymi serwisami społecznościowymi.
Na X pozostaną tylko cztery oficjalne konta ABC: @abcnews, @abcsport, @abcchinese i główne konto @abcaustralia. ABC Chinese dociera do chińskojęzycznych odbiorców platformy. "Począwszy od dzisiaj, inne konta ABC zostaną wycofane” - oświadczył wczoraj dyrektor zarządzający korporacji, David Anderson. "Co niepokojące, firma X zmniejszyła swoje zespoły ds. zaufania i bezpieczeństwa. Dodatkowo wprowadza opłaty, które sprawiają, że korzystanie z platformy jest coraz bardziej kosztowne" - stwierdził Anderson. Dodał, że zdecydowana większość odbiorców mediów społecznościowych znajduje się na jej oficjalnych profilach ABC prowadzonych na YouTube, Facebooku, Instagramie i TikToku.
Zamknięcie kont Insiders, News Breakfast i ABC Politics na początku 2023 roku miało ograniczyć liczbę toksycznych interakcji. Kilkoro znanych dziennikarzy ABC opuściło Twitter wcześniej, w tym prowadząca News Breakfast - Lisa Millar i prowadząca Australian Story - Leigh Sales.
ABC jest trzecim dużym nadawcą publicznym, który rezygnuje z Twittera. W kwietniu zrobiły to amerykańskie NPR i PBS.
(MAC, 10.08.2023)