Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 09, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Snapchat zagrożony wysoką karą za politykę wobec nieletnich

Snapchat był najpopularniejszą aplikacją dla nieletnich użytkowników mediów społecznościowych (fot. Pixabay.com)

ICO, Biuro Komisarza ds. Informacji, zbiera wiadomości o platformie Snapchat, czy amerykańska aplikacja robi wystarczająco dużo, by usunąć z platformy nieletnich użytkowników, zgodnie z brytyjskimi przepisami. Firmie grozi kara w wysokości 4 proc. światowego dochodu, czyli ok. 184 mln dol. 

Według informacji Ofcomu, w ubiegłym roku z platformy usunięto tylko kilkudziesięciu małoletnich użytkowników w wieku poniżej 13 lat, podczas gdy funkcjonują ich tam tysiące. Zgodnie z tamtejszymi przepisami, powinni przebywać na platformie wyłącznie pod kontrolą i zgodą rodziców.

Snapchat odmówił podania szczegółów na temat środków, jakie miał podjąć w celu zmniejszenia liczby nieletnich użytkowników.

Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek oficjalnego dochodzenia ICO zbiera informacje związane z domniemanym naruszeniem. Może przedstawić zawiadomienie, formalną prośbę o dane wewnętrzne, które mogą pomóc w dochodzeniu, przed podjęciem decyzji o nałożeniu grzywny na osobę lub organizację.

W zeszłym roku Ofcom odkrył, że 60 proc. dzieci w Wielkiej Brytanii w wieku od 8 do 11 lat miało co najmniej jedno konto w mediach społecznościowych, często tworzone przez podanie fałszywej daty urodzenia. Okazało się również, że Snapchat był najpopularniejszą aplikacją dla nieletnich użytkowników mediów społecznościowych. 

Jeśli ICO stwierdzi, że Snap naruszył zasady, firma może zostać ukarana grzywną w wysokości do 4 proc. jej rocznego światowego obrotu, co według obliczeń agencji Reutera odpowiadałoby 184 mln dol. na podstawie jej ostatnich wyników finansowych.

NSPCC (Krajowe Towarzystwo Zapobiegania Okrucieństwu wobec Małych Dzieci) stwierdziło, że według uzyskanych danych Snapchat odpowiadał za 43 proc. przypadków, w których media społecznościowe były wykorzystywane do rozpowszechniania nieprzyzwoitych zdjęć z dziećmi.

Na początku tego roku ICO ukarało TikToka grzywną w wysokości 12,7 mln funtów (16,2 mln dol.) za niewłaściwe wykorzystanie danych nieletnich.

(MAC, 09.08.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.