30 proc. słuchalności RMF FM. Wyniki poprawiły Zetka, Jedynka i Trójka
Słuchalność RMF FM rok do roku zmniejszyła się z 32 proc. do 30 proc. (fot. Pexels.com)
W okresie maj-lipiec 2023 roku RMF FM zmniejszył słuchalność, a zwiększyły ją Radio Zet, Program I i III Polskiego Radia.
Jak wynika z badania Radio Track realizowanego przez Kantar, RMF FM zdobył 30 proc. udziału w czasie słuchania wobec 32 proc. przed rokiem. Zeszłoroczny udział RMF FM był najwyższym wynikiem, jaki kiedykolwiek uzyskała jakakolwiek rozgłośnia w Polsce w historii badań słuchalności.
Słuchalność Radia Zet rok do roku wzrosła z 12,9 proc. do 14 proc. Ostatni raz wynik na poziomie 14 proc. w fali maj-lipiec Zetka miała w 2016 roku (14,1 proc.).
Wyniki poprawiły również: Program I Polskiego Radia (z 4,4 proc. do 5 proc.), Program III Polskiego Radia (z 1,7 proc. do 2,2 proc.) i Radio Maryja (z 1,5 proc. do 1,7 proc.). Udziały na tym samym poziomie utrzymały Polskie Radio 24 (1,2 proc.) i Program II Polskiego Radia (0,5 proc.).
Wśród rozgłośni ponadregionalnych:
- prowadziło radio Vox FM, notując 3,2 proc. udziału (spadek z 3,3 proc.),
- drugie było radio Tok FM - 2,9 proc. (2,9 proc. również rok wcześniej),
- trzecie Antyradio - 2,2 proc. (spadek z 2,6 proc.);
- dalej RMF Classic (wzrost z 1,2 proc. do 1,5 proc.),
- Muzo.fm (0,5 proc.; bez zmian)
- i Radio Wnet (0,1 proc.; bez zmian).
Najchętniej słuchana sieć, czyli Eska, utrzymała słuchalność na poziomie 7,5 proc. Wyniki poprawiły: Radio Plus (wzrost z 2 proc. do 2,1 proc.), Radio Pogoda (z 0,9 proc. do 1,3 proc.), Meloradio (z 0,9 proc. do 1,2 proc.) i Rock Radio (z 0,4 proc. do 0,5 proc.).
Udział zmniejszyły:
- regionalne rozgłośnie publiczne z antenami miejskimi zrzeszone w Audytorium 17 (spadek z 4,3 proc. do 4,1 proc.),
- RMF Maxx (z 4,4 proc. do 3,5 proc.),
- Radio Złote Przeboje (z 2,9 proc. do 2,7 proc.)
- i Chillizet (z 0,3 proc. do 0,2 proc.).
Z kolei Radio SuperNova utrzymało słuchalność na zeszłorocznym poziomie (0,7 proc.).
(KOZ, 09.08.2023)