Lipiec w telewizji: TVN poprawił wynik w grupie ogólnej, a Polsat w 16-49
W grupie ogólnej liderem oglądalności był TVP 1, w grupach komercyjnych prowadził TVN (fot. Pexels.com)
W lipcu 2023 roku TVN zwiększył udział w widowni telewizyjnej wśród wszystkich widzów powyżej 4. roku życia, a Polsat zanotował wzrost w grupie komercyjnej 16-49.
W grupie ogólnej:
- prowadził TVP 1, uzyskując 7,34 proc. udziału wobec 7,89 proc. w lipcu 2022 roku.
- TVP 2 zanotował spadek z 6,62 proc. do 6,47 proc.
- Polsat też ze spadkiem z 6,68 proc. do 6,45 proc.
- Udział TVN wzrósł z 6,13 proc. do 6,19 proc.
Kablowo-satelitarny TVN 24 utrzymał pozycję lidera wśród kanałów informacyjnych, zmniejszając udział z 5,59 proc. do 5,46 proc. Zmniejszył on jednak przewagę nad naziemnym TVP Info, który poprawił wynik z 4,78 proc. do 5,3 proc.
Czytaj też: W KRRiT są cztery skargi na materiały TVN i TVN 24 na temat Joanny z Krakowa
W pierwszej dziesiątce były także: TVN Siedem - 3,23 proc. (wzrost z 3,08 proc.), TV Puls - 2,82 proc. (wzrost z 2,58 proc.), TV 4 - 2,72 proc. (wzrost z 2,49 proc.) i TTV - 1,83 proc. (1,83 proc. także przed rokiem).
W grupie komercyjnej 16-49:
- pierwszy był TVN z 8,03 proc. udziału (spadek z 8,47 proc.).
- Zbliżył się do niego Polsat, zwiększając udział z 6,81 proc. do 7,15 proc.
- Udział TVP 2 spadł z 4,99 proc. do 4,43 proc.
- TVP 1 spadł z 4,37 proc. do 4 proc.
Dalej były: TVN Siedem - 4,36 proc. (wzrost z 3,85 proc.), TV Puls - 3,58 proc. (wzrost z 3,04 proc.), TVN 24 - 3,25 proc. (spadek z 3,43 proc.), TTV - 3,14 proc. (wzrost z 2,96 proc.), TV 4 - 2,38 proc. (wzrost z 2,32 proc.) i Puls 2 - 2,05 proc. (wzrost z 1,74 proc.).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59:
- TVN miał 7,4 proc. (spadek z 7,47 proc.).
- Polsat - 7 proc. (spadek z 7,03 proc.).
- TVP 1 - 5,02 proc. (spadek z 5,48 proc.).
- TVP 2 - 4,65 proc. (spadek z 5,35 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 02.08.2023)