Google testuje możliwość wykorzystania sztucznej inteligencji w pracy dziennikarzy
Redakcje powoli wdrażają narzędzia AI (fot. Pexels.com)
Google bada, jak narzędzia sztucznej inteligencji można wykorzystać w pracy redakcji. W tej sprawie prowadzi rozmowy z takimi tytułami, jak: "The New York Times", "Wall Street Journal" czy "The Washington Post".
Narzędzia sztucznej inteligencji mają pomagać dziennikarzom w wyborze nagłówków lub różnych stylów pisania. Zdaniem rzecznika Google AI może poprawić "produktywność" dziennikarzy. "Te narzędzia nie mają na celu i nie mogą zastąpić kluczowej roli dziennikarzy w relacjonowaniu, tworzeniu i sprawdzaniu ich artykułów" – zaznaczył rzecznik.
Czytaj też: OpenAI przeznacza 5 mln dol. na American Journalism Project, wspierając lokalne wiadomości przy pomocy AI
W ubiegłym tygodniu agencja informacyjna Associated Press ogłosiła, że będzie współpracować z OpenAI, właścicielem ChatGPT, w celu zbadania możliwości wykorzystywania generatywnej sztucznej inteligencji w tworzeniu wiadomości.
(MAC, 22.07.2023)