Nielsen Gauge: w czerwcu zmniejszył się udział streamingu na ekranach telewizorów

W porównaniu z majem udział streamingu zmalał z 6,5 proc. do 6,4 proc. (fot. materiały prasowe)
W czerwcu 2023 roku na ekranach telewizorów wzrósł udział oglądalności telewizji satelitarnej i naziemnej, a spadł telewizji kablowej i streamingu - wynika z czerwcowego raportu Nielsen Gauge dla Polski w porównaniu z majem.
W czerwcu największy udział w oglądalności na telewizorze miała telewizja satelitarna - 34,5 proc. (wzrost z 34,3 proc. w maju). Na drugim miejscu była telewizja kablowa - 30,4 proc. (spadek z 30,6 proc.), a na trzecim telewizja naziemna - 23 proc. (wzrost z 22,8 proc.).
Udział streamingu zmalał z 6,5 proc. do 6,4 proc. Drugi miesiąc z rzędu liderem streamingu pozostaje YouTube, zwiększając swój udział na dużym ekranie z 1,7 proc. do 1,8 proc. Udział Netflixa spadł z 1,6 proc. do 1,5 proc.
W grudniu 2022 roku Nielsen, wzorem rynku amerykańskiego, wprowadził w Polsce zestawienie Gauge pokazujące oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową i streaming. Dane dotyczą widzów powyżej 4. roku życia.
(KOZ, 20.07.2023)
