Wydawca tygodnika "Do Rzeczy" ze stratą w 2022 roku
"Tygodnikiem do Rzeczy" kieruje Paweł Lisicki (fot. Jakub Kamiński/East News)
Spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika "Do Rzeczy" i miesięcznika "Historia do Rzeczy", w 2022 roku miała 14,8 mln zł przychodów ze sprzedaży i 229 tys. zł straty.
Jak wynika ze sprawozdania, które trafiło do Krajowego Rejestru Sądowego, przychody spółki względem 2021 roku wzrosły o 21,9 proc. Wpływy gotówkowe urosły o 24,3 proc., do 14,2 mln zł.
Koszty działalności operacyjnej były wyższe o 21,7 proc., pochłaniając 14,6 mln zł, tj. o 21,7 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Jak podano, w szczególności spółka "odnotowała wzrost kosztów zużycia papieru wykorzystywanego do druku, a także wzrost kosztów usług". Więcej wydano też na wynagrodzenia - o 15,4 proc., do 3,1 mln zł.
W sprawozdaniu pochwalono się również, że średnie rozpowszechnienie "Do Rzeczy” w 2022 roku wynosiło 29 515 egz., co stanowi wzrost o 3,6 proc. w stosunku do 2021 roku. O 20,3 proc. odnotowano również wzrost liczby subskrypcji cyfrowych (e-wydań).
Orle Pióro zakończyło 2022 rok z 229 tys. zł, podczas gdy w 2021 roku wydawca zanotował 386 tys. zł zysku netto.
"W roku obrotowym 2023 Spółka będzie koncentrować swoje działania na powiększaniu przychodów pochodzących z działalności reklamowej w wydawanych czasopismach oraz w serwisach internetowych. Spółka skupi swoje działania także na powiększaniu przychodów pochodzących z kolportażu czasopisma oraz organizowanych eventów jak np. 100% Polski Produkt czy Strażnik Pamięci" - zapowiedziano w sprawozdaniu.
Większościowym udziałowcem spółki jest PMPG Polskie Media SA. Na koniec 2022 roku udziały w niej mieli też m.in. Paweł Lisicki, Piotr Gabryel, Rafał Ziemkiewicz, Andrzej Horubała i Cezary Gmyz.
(KOZ, 20.07.2023)