TikTok i Warner Music zawarły umowę licencyjną
Zespół AC/DC to jedna z gwiazd Warner Music, której umowa z TikTokiem ma przynieść korzyści (fot. Wikimedia Commons/Vacationesbulgaria.com)
Warner Music Group, konglomerat wytwórni płytowych stojący za artystami takimi jak Radiohead, AC/DC czy Madonna, podpisał umowę licencyjną z chińską aplikacją TikTok, aby zwiększyć przychody z mediów społecznościowych.
Wieloletnia umowa pomoże artystom i autorom piosenek Warner Music odblokować nowe możliwości przychodów i marketingu od ponad 1 mld użytkowników TikToka - poinformowały firmy. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
Zgodnie z umową, artyści i autorzy piosenek Warner Music będą mieli również dostęp do partnerów marki TikTok, takich jak World Wrestling Entertainment (WWE) oraz do nowych funkcji monetyzacji, takich jak towary czy bilety.
Porozumienie licencjonuje kolekcję Warner Recorded Music i Warner Chappell Music dla TikTok Music - usługi przesyłania strumieniowego premium w aplikacji społecznościowej, edytora wideo CapCut i komercyjnej biblioteki muzycznej TikTok.
(MAC, 20.07.2023)