Producent "Ślubu od pierwszego wejrzenia" dla TVN w 2022 roku miał ponad 6 mln zł zysku
Firma produkuje m.in. "Ślub od pierwszego wejrzenia", w którym nieznające się osoby biorą ze sobą ślub (fot. Pixabay.com)
Spółka Earlgrey, producent programów telewizyjnych, np. "Ślubu od pierwszego wejrzenia" dla TVN, w 2022 roku zanotowała 10,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 6,03 mln zł zysku netto.
Z przekazanego do Krajowego Rejestru Sądowego sprawozdania wynika, że w ubiegłym roku przychody netto spółki ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów były o 71,7 proc. wyższe niż w 2021.
Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów to 2,96 mln zł – poszły w górę o 72,7 proc. Koszty wynagrodzeń spadły o 29,8 proc., do 1,2 mln zł. Tak jak rok wcześniej nie zatrudniano osób na etatach.
Czytaj też: Serial "Lipowo. Zmowa milczenia" zadebiutuje w Player.pl 18 sierpnia
Firma wypracowała zysk netto 6,03 mln zł (67,4 proc. większy niż w 2021). Przeznaczono go na kapitał zapasowy.
Wspólnikami spółki Earlgrey są Grzegorz Madej (35 proc. udziałów), Eliza Kowalewska (35 proc.) i Paulina Sobucka-Kalata (30 proc.).
"W 2022 roku spółka produkowała cztery seriale telewizyjne: siódmy, ósmy i dziewiąty sezon paradokumentalnego serialu »Ślub od pierwszego wejrzenia« oraz serialu o tematyce kulinarnej »Michel Moran« (»10 wizyt Michela Morana« dla TTV – przyp. red.). Przygotowała również na zlecenie TVN S.A. dokumentację do audycji telewizyjnej" – podano w sprawozdaniu.
Według Nielsen Media jesienią 2022 ósmą edycję reality show "Ślub od pierwszego wejrzenia" oglądało w TVN średnio 1,02 mln widzów, a siódmą, wiosną 2022 – średnio 994 tys. osób.
Czytaj też: Prezenterka i stylistka Malwina Wędzikowska poprowadzi "The Traitors" w TVN
(MNIE, 15.07.2023)