Wydawca "Pulsu Biznesu" o połowę zwiększył zysk netto
Zysk netto wydawcy "Pulsu Biznesu" zwiększył się z 4,2 mln zł w 2021 roku do 6,4 mln zł w 2022 (fot. materiały prasowe)
Bonnier Business Polska, wydawca dziennika "Puls Biznesu" oraz serwisów Pb.pl i Bankier.pl, w 2022 roku miał 72,5 mln zł przychodów ze sprzedaży i 6,4 mln zł zysku netto.
Jak pokazuje sprawozdanie, które trafiło do Krajowego Rejestru Sądowego, przychody spółki względem 2021 roku wzrosły o 16,2 proc.
W 2022 roku największe przychody Bonnierowi zapewniał e-commerce - 28,2 mln zł (wzrost o 51,9 proc.). Ze sprzedaży powierzchni reklamowej uzyskano 17,9 mln zł, tj. o 20,9 proc. mniej, niż rok wcześniej. Pozycja sprzedaż subskrypcji odpowiadała za 13,1 mln zł przychodów (w 2021 roku sprzedaż egzemplarzowa wynosiła 12,9 mln zł). Z kolei sprzedaż usług sponsoringowych i uczestnictw dała 10,5 mln zł (wzrost o 33,1 proc.).
Koszty działalności operacyjnej Bonnier Business Polska urosły o 15,3 proc., do 65,8 mln zł. Na wynagrodzenia wydano 22,1 mln zł, tj. o 8,7 proc. więcej, niż rok wcześniej. Przeciętne zatrudnienie rok do roku zmniejszyło się ze 187 do 183 etatów.
Bonnier Business Polska zwiększył zysk netto o 49,9 proc. - z 4,2 mln zł w 2021 roku do 6,4 mln zł w 2022. Zysk w całości zostanie przeznaczony na pokrycie strat z lat poprzednich.
W 2022 roku "Puls Biznesu" sprzedawał średnio 13 137 egz., z czego 10 041 stanowiły e-wydania (dane PBC).
Bonnier Business Polska jest wydawcą dziennika gospodarczo-biznesowego "Puls Biznesu" oraz serwisów o tej tematyce: Pb.pl, Bankier.pl, Pit.pl, Vat.pl, Mambiznes.pl, Prnews.pl i SpotData.pl. Każdego roku pod marką Puls Biznesu i Bankier.pl organizowanych jest kilkadziesiąt konferencji branżowych. Bonnier jest także właścicielem finansowej sieci afiliacyjnej SystemPartnerski.pl. Od 2015 roku do wydawnictwa należy spółka Prawomaniacy, wydająca serwisy ArsLege.pl i LexLege.pl.
(KOZ, 13.07.2023)