Lidl najsilniej wspieraną w TV marką w pierwszym półroczu 2023. W czołówce też Orange i Kaufland
Kampanie marki Lidl wygenerowały 28 831 punktów ratingowych (fot. materiały prasowe)
W pierwszym półroczu 2023 roku najsilniej wspieraną marką w telewizji była, podobnie jak przed rokiem, sieć dyskontów Lidl - wynika z przygotowanej dla "Presserwisu" analizy agencji mediowej Media Context na podstawie danych Nielsen Media.
Kampanie marki Lidl wygenerowały 28 831 punktów ratingowych (GRP), co oznacza spadek o 15 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku.
- Zeszłoroczny wicelider, czyli Play spadł do drugiej dziesiątki zestawienia, zaliczając jednocześnie największy spadek spośród wszystkich marek w zestawieniu. To oczywiście należy tłumaczyć zeszłoroczną silną kampanią związaną z przejęciem UPC - zwraca uwagę Bartosz Zientek, prezes agencji mediowej Media Context. - Natomiast Biedronka, zeszłoroczny brązowy medalista, uplasował się dopiero na siódmej lokacie, jednocześnie dając się wyprzedzić dwóm innym bezpośrednim konkurentom z kategorii retail: Kaufland i Carrefour - wskazuje Zientek.
Drugą najsilniej wspieraną marką był Orange z 15 788 GRP (spadek o 9 proc.), a trzecią Kaufland - 15 077 GRP (wzrost o 4 proc.). Poziom 15 tys. GRP przekroczyły również: Media Expert - 15 028 GRP (spadek o 5 proc.) i Carrefour - 15 011 GRP (wzrost o 44 proc.).
W pierwszej dziesiątce były również: Leroy Merlin - 14 884 GRP (wzrost o 13 proc.), Biedronka - 14 584 GRP (spadek o 20 proc.), Castorama - 14 185 GRP (wzrost o 54 proc.), Plus - 13 521 GRP (spadek o 14 proc.) i Allegro - 13 063 GRP (wzrost o 34 proc.).
- Liderem wzrostu w zestawieniu jest Castorama, która w zeszłym roku uplasowała się na 21. miejscu, ale dzięki ponad 50-procentowemu wzrostowi liczby wygenerowanych GRP podskoczyła aż o 13 pozycji - zauważa Bartosz Zientek.
(KOZ, 13.07.2023)