Prawie połowa europejskich kanałów telewizyjnych dla dzieci jest własnością USA
Disney+ coraz częściej skupia treści obecne kiedyś na Disney Channel (fot. materiały prasowe)
Nowe badanie Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego (EOA) wykazało, że jedna piąta z 50 największych grup telewizyjnych i ponad jedna trzecia z 50 największych grup oferujących usługi na żądanie ma pozaeuropejską spółkę macierzystą.
Obserwatorium twierdzi, że amerykańscy gracze reprezentują największą grupę pozaeuropejskich firm macierzystych w Europie. Prawie jedna piąta (18 proc.) wszystkich prywatnych kanałów telewizyjnych (z wyłączeniem telewizji lokalnej) jest własnością USA, a ponad jedna trzecia wszystkich usług SvoD, czyli serwisów streamingowych bez reklam (39 proc.) i telewizyjnych VoD (33 proc.) w Europie należy do firm zza Oceanu.
Czytaj też: Netflix zekranizuje kolejną książkę Jakuba Żulczyka. Będzie "Wzgórze psów"
Amerykańscy gracze przodują w dziedzinie telewizji dla dzieci i rozrywki SvoD. Prawie połowa wszystkich kanałów telewizyjnych dla dzieci w Europie należy do Stanów Zjednoczonych (48 proc.).
Gracze amerykańscy mają zdecydowanie największy zasięg rynków operacyjnych w całej Europie. Na przykład firma The Walt Disney Company jest wirtualnie wszechobecna w Europie, działając na 44 europejskich rynkach telewizyjnych.
Czytaj też: Pierwszy w historii pozew przeciwko ChatGPT o kradzież praw autorskich
(MAC, 08.07.2023)