Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 08, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prawie połowa europejskich kanałów telewizyjnych dla dzieci jest własnością USA

Disney+ coraz częściej skupia treści obecne kiedyś na Disney Channel (fot. materiały prasowe)

Nowe badanie Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego (EOA) wykazało, że jedna piąta z 50 największych grup telewizyjnych i ponad jedna trzecia z 50 największych grup oferujących usługi na żądanie ma pozaeuropejską spółkę macierzystą.

Obserwatorium twierdzi, że amerykańscy gracze reprezentują największą grupę pozaeuropejskich firm macierzystych w Europie. Prawie jedna piąta (18 proc.) wszystkich prywatnych kanałów telewizyjnych (z wyłączeniem telewizji lokalnej) jest własnością USA, a ponad jedna trzecia wszystkich usług SvoD, czyli serwisów streamingowych bez reklam (39 proc.) i telewizyjnych VoD (33 proc.) w Europie należy do firm zza Oceanu.

Czytaj też: Netflix zekranizuje kolejną książkę Jakuba Żulczyka. Będzie "Wzgórze psów"

Amerykańscy gracze przodują w dziedzinie telewizji dla dzieci i rozrywki SvoD. Prawie połowa wszystkich kanałów telewizyjnych dla dzieci w Europie należy do Stanów Zjednoczonych (48 proc.).

Gracze amerykańscy mają zdecydowanie największy zasięg rynków operacyjnych w całej Europie. Na przykład firma The Walt Disney Company jest wirtualnie wszechobecna w Europie, działając na 44 europejskich rynkach telewizyjnych.

Czytaj też: Pierwszy w historii pozew przeciwko ChatGPT o kradzież praw autorskich

(MAC, 08.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.