Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP i Eurozet wśród mediów, którym resort klimatu i środowiska najwięcej płacił za kampanie społeczne

Za zakup czasu antenowego do emisji spotów kampanii promującej fotowoltaikę resort klimatu najwięcej – 1,6 mln zł – zapłacił spółce Eurozet. Na kolejnych pozycjach w kategorii kwotowej uplasowały się: RMF FM (890 tys. zł) oraz TIME S.A. (802 tys. zł) (fot. Piotr Molęcki/East News)

Ponad 1 mln zł Ministerstwo Klimatu i Ochrony Środowiska zapłaciło Telewizji Polskiej za kampanię „Czyste Powietrze”. Największe kwoty – ponad 1,6 mln zł – na zakup czasu antenowego w kampanii promującej fotowoltaikę otrzymała za to spółka Eurozet – wynika z odpowiedzi na interpelację posłanki na Sejm Hanny Gill-Piątek.

Posłanka oficjalnie zapytała resort klimatu i środowiska o wydatki na kampanie społeczno-informacyjne oraz listę firm, które wzięły udział w ich realizacji.

Z odpowiedzi wynika, że w latach 2021-2022 proporcjonalnie najwięcej pieniędzy ministerstwo zapłaciło Agencji Reklamowej DSK. Za przygotowanie i przeprowadzenie kampanii „Nasz Klimat” przekazało jej 4,3 mln zł. Natomiast za przygotowanie i przeprowadzenie kampanii „Piątka za segregację” – 995 tys. zł.

Czytaj też: Telewizja Republika w 2022 roku znów z niewielkim zyskiem

Spoty promujące cele kampanii „Piątka za segregację” były realizowane w Telewizji Polsat (resort klimatu i środowiska wydał na ten cel 842 tys. zł) oraz TVN (250 tys. zł).

Kampanię „Czyste powietrze” przygotowała i przeprowadziła Fabryka Komunikacji Społecznej S.C., dzięki czemu na jej konto wpłynęło 389 tys. zł. Najwięcej czasu antenowego na potrzeby tej kampanii resort klimatu i środowiska zakupił w TVP – wydał na ten cel nieco ponad milion zł.

W mediach grupy RMF FM zakup czasu antenowego kosztował ministerstwo 369 tys. zł, w Eurozecie – 256 tys. zł, w katolickim radiu Fiat – 120 tys. zł. W kampanię „Czyste powietrze” została zaangażowana też Poczta Polska, za co otrzymała 120 tys. zł.

Za zakup czasu antenowego do emisji spotów kampanii promującej fotowoltaikę resort klimatu najwięcej – 1,6 mln zł – zapłacił spółce Eurozet. Na kolejnych pozycjach w kategorii kwotowej uplasowały się: RMF FM (890 tys. zł) oraz TIME S.A. (802 tys. zł).

Czytaj też: RASP wprowadza rozwiązania mające przeciwdziałać nieprawidłowościom wobec pracowników

Przygotowanie i przeprowadzenie kampanii prasowej dotyczącej fotowoltaiki i OZE ministerstwo zleciło spółce Polska Press należącej do spółki skarbu państwa PKN Orlen. Z kieszeni podatnika poszło na ten cel 146,6 tys. zł.

Innej kontrolowanej przez państwo firmie – Telewizji Polskiej – resort klimatu i ochrony środowiska zlecił produkcję trzech reportaży dotyczących realizacji Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Zostały wyemitowane w kanałach regionalnych TVP. Na realizację tego zamówienia poszło 109 tys. zł.

Czytaj też: Świrski stwierdził, że TVN nadmiernie eksponował lokowanie wody. Nadawca dostał karę

(JF, 27.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.