TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 18, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Czy TikTok wpływa na biznes? Oczywiście, ale marki powinny być kreatywne

Pierwsza w Centralnej Europie TikTok #ForYouSummit – autorska konferencja biznesowo-marketingowa odbyła się Warszawie (fot. materiały prasowe)

TikTok, który ma ponad 1 miliard użytkowników na całym świecie, w tym ponad 150 milionów w Europie, jest gigantycznym wsparciem dla performance marketingu. Marki, które słuchają potrzeb klientów obserwują rosnące trendy i mówią tym samym językiem co ich odbiorcy mają szansę na dynamiczny rozwój na platformie i w efekcie wzrost sprzedaży.

Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat podwoiła się liczba użytkowników Tik-Toka w CE przy stabilnym, około 50-procentowym wzroście w każdym połroczu, do tego czterokrotnie zwiększyła się wartość biznesu.

– Dla biznesu pytanie o TikToka to od dawna nie pytanie "czy". Z ponad miliardową społecznością na całym świecie TikTok jest miejscem, w którym zderzają się rozrywka, kreatywność i kultura, a marki mają wyjątkową okazję do bycia odkrytym - podkreśla Liv Sandberg, general manager, Global Business Solutions, TikTok Central Europe & Nordics.

Tik-Tok zwraca uwagę, że rynek wkracza w nową erę "handlu społecznościowego". Nowa kultura marketingu, która łączy społeczność, rozrywkę i zakupy, pozwala odkryć produktu i pomaga w decyzji zakupowej. Pojedyncza treść w szybkim tempie ma szansę stać się viralem, co w dalszym etapie może wygenerować popyt na całym świecie. Marki - tworząc treści, dzięki którym społeczność TikToka może oddziaływać na siebie lub współtworzyć kontent, opierając się na nich - mają szansę zbliżyć się do swoich klientów. To dynamiczny ekosystem, w którym 3 główne grupy: twórcy treści, marki i użytkownicy, wchodzą ze sobą w ciągłą interakcję. Każdy element wzmacnia drugi. 

Rozrywka, to ważne

TikTok przekonuje, że społeczność platformy jest 1,5 razy bardziej chętna do zakupu czegoś, co odkryje na platformie. - Nazywamy to actionable entertainment. Produkty szybko zyskują popularność na TikToku, ponieważ zwykli ludzie zapewniają sobie w oparciu o nie intrygującą i wiarygodną wartość rozrywkową - mówią menedżerowie i dodają, że 38 proc. osób używa TikToka, aby znaleźć nowy produkt lub markę w aplikacji.

Press

Pierwsza w Centralnej Europie TikTok #ForYouSummit – autorska konferencja biznesowo-marketingowa odbyła się Warszawie (fot. materiały prasowe)

Kluczowe w TikToku są: rozrywka, trendy i kreatywność. - To są superpotęgi marketingu efektywnościowego, ponieważ fascynujące historie napędzają zaangażowanie użytkowników i wywierają wpływ na otoczenie. Marki, które trzymają rękę na pulsie w poszukiwaniu tego, czego szukają ich klienci i opierają się na platformie w celu informowania o strategiach marketingowych, opracowywaniu produktów i prognozowaniu trendów, są w stanie tworzyć skuteczne kampanie zachęcające do działania - przekonuje TikTok.

I konkretyzuje: BookTok jest już odpowiedzialny za wzrost sprzedaży książek z pokolenia na pokolenie, FoodTok wpłynął na koszyki zakupowe, a supermarkety generują pakiety przepisów na podstawie trendów żywieniowych TikTok, z kolei CleanTokiem zaopiekował się właśnie jeden z największych producentów środków czystości.

47 proc. w górę, gdy zadbamy o formę

Według analizy pozakupowej przeprowadzonej przez Fairing, TikTok jest najszybciej rozwijającym się kanałem odkrywania – co stwarza duże możliwości handlowe dla marek skierowanych bezpośrednio do konsumentów. Jak informuje platforma, aż o 47 proc. wzrasta sprzedaż marek, których reklama zwraca uwagę przyciągającą formą.

Warto dodać, że 4 na 10 użytkowników chętniej dokonuje zakupu w aplikacji, ponieważ TikTok „podnosi ich na duchu” i motywuje do działania. Jaki z tego wniosek? Że aby osiągnąć założone cele, marki powinny częściej korzystać z kreatywnego podejścia i wykorzystywać motyw niesienia radości. Najwyraźniej potrafią to coraz lepiej, bo 73 proc. marketerów sektora MŚP uważa, że TikTok pomógł im dotrzeć do nowych klientów.  

Warto też zwrócić uwagę na badania dotyczące TikToka w kontekście wizerunku marki. Okazuje się, że 79 proc użytkowników uznaje TikToka za miejsce, gdzie marki mogą pokazać swoją osobowość i wyrazić  siebie. 92 proc. użytkowników platformy uważa, że po obejrzeniu filmu na TT podejmuje działania, takie jak polubienie i udostępnianie filmów, śledzenie marki lub zakup produktu. Co drugi użytkownik natomiast przyznaje, że bardziej ufa markom, które współpracują z twórcami.

Kreatywność jest kluczowa

TikTok zwraca też uwagę na analitykę: potencjał reklam na TikToku w połączeniu z insightami z danych umożliwia markom szczegółowo poznać i przeanalizować wpływ platformy na wyniki sprzedaży, a następnie wykorzystać tę wiedzę dalej. - TikTok staje się zatem kluczowym partnerem w zwiększaniu sprzedaży nawet przy mniejszych nakładach - przekonują menedżerowie TT.

- Bardzo dużą wagę poświęcamy obecnie w rozmowach z klientami na temat tego, jak skutecznie zaplanować obecność na TikToku. Z jednej strony mowa jest o całościowej strategii, rozumieniu i wykorzystaniu pełnego potencjału narzędzia. Z drugiej strony mowa jest o kreatywności, jako kluczowym elemencie warunkującym skuteczność działań – mówi Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok na Europę Centralną.

Press

Pierwsza w Centralnej Europie TikTok #ForYouSummit – autorska konferencja biznesowo-marketingowa odbyła się Warszawie (fot. materiały prasowe)

Press

Pierwsza w Centralnej Europie TikTok #ForYouSummit – autorska konferencja biznesowo-marketingowa odbyła się Warszawie (fot. materiały prasowe)

Press

Pierwsza w Centralnej Europie TikTok #ForYouSummit – autorska konferencja biznesowo-marketingowa odbyła się Warszawie (fot. materiały prasowe)

Press

Pierwsza w Centralnej Europie TikTok #ForYouSummit – autorska konferencja biznesowo-marketingowa odbyła się Warszawie (fot. materiały prasowe)

Press

Pierwsza w Centralnej Europie TikTok #ForYouSummit – autorska konferencja biznesowo-marketingowa odbyła się Warszawie (fot. materiały prasowe)

(CPP, 18.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.