Wydawcy muzyki domagają się od Twittera 250 mln dol. odszkodowania
Zdaniem firm muzycznych Twitter pozwala użytkownikom naruszać prawa autorskie (fot. Unsplash.com/Joshua Hoehne)
Członkowie National Music Publishers' Association, w tym Sony Music Publishing BMG Rights Management i Universal Music Publishing Group, domagają się ponad 250 mln dol. odszkodowania od Twittera za naruszenie praw autorskich.
W pozwie złożonym w Nashville w amerykańskim stanie Tennessee stwierdzono, że długotrwałe naruszenia zwiększyły się po tym, jak Elon Musk kupił Twittera w październiku 2022 roku. Pozew złożyło 17 wydawców muzycznych. Zarzucają serwisowi, że pozwalał użytkownikom na publikowanie muzyki bez licencji (wskazano 1,7 tys. przypadków).
Czytaj też: TikTok to najszybciej rozwijająca się sieć społecznościowa. Raport Reuters Institute
Prezes NMPA, David Israelite, napisał w oświadczeniu, że Twitter "jest jedyną z największych platform mediów społecznościowych, która całkowicie odmówiła licencjonowania milionów piosenek w swoim serwisie". Wydawcy stwierdzili, że serwis zachęca użytkowników do naruszania praw, co daje mu "nieuczciwą przewagę" nad platformami płacącymi za licencje muzyczne.
(MAC, 16.06.2023)