Widownia opolskich koncertów w TVP dochodziła do 2,42 mln osób
Najwięcej widzów zgromadził otwierający koncert "Wielka Gala - Od Opola do Opola" (fot. materiały prasowe)
60. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu oglądało w TVP 1 i TVP Polonia średnio 1,87 mln widzów – o 35 tys. mniej niż przed rokiem. Impreza TVP zgromadziła jednak więcej widzów niż festiwal Polsatu w Sopocie.
Festiwal w piątek 9 czerwca otworzyła "Wielka Gala – Od Opola do Opola", którą śledziło w TVP 1 i TVP Polonia 2,43 mln widzów przy 22,8 proc. udziału w rynku. Odbywające się również pierwszego dnia "Debiuty" zgromadziły 1,16 mln widzów (21,6 proc. udziału).
Czytaj też: Prezenter TVP Rafał Brzozowski zwycięzcą opolskiego koncertu produkowanego przez TVP
Drugiego dnia, czyli w sobotę 10 czerwca, zorganizowano koncerty "Premiery" (1,97 mln widzów; 18,5 proc. udziału) i "Czas ołowiu" (1,51 mln widzów; 19,3 proc.).
Ostatni dzień festiwalu rozpoczął się od koncertu "Cała sala śpiewa z nami, czyli hity opolskiej publiczności", który przyciągnął 2,4 mln widzów, co przełożyło się na 19,7 proc. udziału. Następnie odbył się koncert "Ale to już było. Jest. I będzie! 60. KFPP, Opole 2023" – miał 1,88 mln widzów i zapewnił 24,5 proc. udziału.
Dla porównania tegoroczną edycję Polsat SuperHit Festiwal w Sopocie (26-28 maja) oglądało w Polsacie średnio 1,76 mln widzów, co dało stacji 17,6 proc. udziału.
Dane: Nielsen Media. Uwzględniają również oglądanie programu tego samego dnia, ale nie w czasie emisji (Vosdal, czyli viewing on same day as live).
Czytaj też: Politycy kontra dziennikarze, czyli mały słownik wymyślnych określeń na nielubiane media
(KOZ, 13.06.2023)