TVN 24 obronił pozycję lidera wśród kanałów informacyjnych. TVP Info drugi
Pierwszy TVN 24 w grupie ogólnej 4+ miał w maju średnio 5,23 proc. udziału (fot. Paweł Wodzyński/East News)
W maju liderem wśród kanałów informacyjnych w grupie ogólnej 4+ i komercyjnej 16-59 był TVN 24. Większość stacji newsowych nadal notowała gorsze wyniki niż rok temu, gdy przez wiele godzin w ciągu dnia relacjonowała wojnę w Ukrainie.
Pierwszy TVN 24 (TVN Warner Bros. Discovery) w grupie ogólnej 4+ miał w maju średnio 5,23 proc. udziału wobec 5,46 proc. rok wcześniej. Drugi był naziemny TVP Info (Telewizja Polska) – 4,71 proc. (spadek z 5,39 proc.), a trzeci Polsat News (Telewizja Polsat) – 1,65 proc. (spadek z 1,98 proc.).
Czytaj też: "Fakty" TVN z nieznaczną przewagą nad "Wiadomościami" TVP. Łącznie 2,12 mln widzów
Kolejne miejsca zajęły:
- naziemne Wydarzenia 24 (Telewizja Polsat) – 0,68 proc. (wzrost z 0,65 proc.),
- TVN 24 BiS (TVN Warner Bros. Discovery) – 0,56 proc. (wzrost z 0,54 proc.),
- Polsat News 2 (Telewizja Polsat) – 0,12 proc. (bez zmian),
- TV Republika (Telewizja Republika) – 0,09 proc. (w dół z 0,11 proc.),
- Telewizja wPolsce.pl (Fratria) – 0,03 proc. (bez zmian),
- Biznes 24 (Tier Investment) – 0,01 proc. (rok temu poniżej 0,01 proc.)
- i News 24 (Astro) – poniżej 0,01 proc. (bez zmian).
W grupie komercyjnej 16-59 TVN 24 miał z kolei 3,58 proc. udziału (spadek z 3,59 proc.), TVP Info – 2,27 proc. (3,03 proc. rok wcześniej), a Polsat News – 1,31 proc. (spadek z 1,7 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Szefowa redakcji News24 zaprzecza, że stacja nie płaci pracownikom
(MNIE, 09.06.2023)