Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 07, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Microsoft w ramach ugody zapłaci 20 mln dol. za gromadzenie danych dzieci

Microsoft miał nie poinformować rodziców o tym, jakie informacje zebrał od dzieci (fot. Pixabay.com)

Microsoft zgodził się zapłacić 20 mln dol., aby uwolnić się od zarzutów, że naruszył federalne prawo dotyczące prywatności dzieci, gromadząc dane użytkowników Xboksa w wieku poniżej 13 lat.

Firma "zbierała dane osobowe dzieci przed powiadomieniem rodziców i uzyskaniem ich zgody" - twierdzą amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) i Departament Sprawiedliwości w skardze złożonej w Sądzie Okręgowym Stanów Zjednoczonych dla zachodniego dystryktu Waszyngtonu. Microsoft rzekomo również "nie poinformował rodziców o tym, jakie informacje zebrał od dzieci, i że ujawnia niektóre z tych informacji stronom trzecim".

W skardze twierdzi się, że firma naruszyła ustawę o ochronie prywatności dzieci w Internecie (COPPA), która zabrania firmom internetowym świadomego gromadzenia danych osobowych dzieci poniżej 13. roku życia bez zgody ich rodziców i wymaga od firm usuwania danych, gdy nie są już potrzebne.

Zgodnie ze skargą domniemane naruszenia miały miejsce przed 2021 r.

FTC stwierdziła, że Microsoft wymagał od użytkowników Xboksa, w tym małych dzieci, wyrażenia zgody na umowę o świadczenie usług, która do 2019 r. "zawierała wstępnie zaznaczone pole umożliwiające firmie Microsoft wysyłanie im wiadomości promocyjnych i udostępnianie danych użytkowników reklamodawcom”.

Oprócz grzywny w wysokości 20 mln dol. proponowana ugoda wymaga od Microsoftu uzyskania zgody rodziców na konta utworzone przed majem 2021 roku, jeśli posiadacz konta nadal ma mniej niż 13 lat.

Umowa wymaga również od Microsoftu informowania wydawców gier wideo, gdy udostępnia dane osobowe dzieci.

(MAC, 07.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.