Telewizje naziemne w 2022 roku uzyskały mniej z reklam niż w 2021 roku
Wpływy reklamowe kanałów kablowo-satelitarnych urosły o 3,3 proc. – do 1,244 mld zł (fot. Pexels.com)
W 2022 roku spadły wpływy reklamowe telewizji naziemnych, a wzrosły kanałów kablowo-satelitarnych – podała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, powołując się na raport Publicis Groupe "Rynek reklamy w 2021 roku".
Przychody tzw. wielkiej czwórki z działalności reklamowej wyniosły w 2022 roku łącznie 2,161 mld zł i były o 2,1 proc. niższe niż w 2021 roku. Pozostałe telewizje naziemne zanotowały razem 1,90 mld zł z reklam, czyli o 3,9 proc. mniej.
Czytaj też: Transmitując Marsz 4 czerwca, TVN 24 wyraźnie wygrał z TVP Info, który go krytykował
Z kolei wpływy reklamowe kanałów kablowo-satelitarnych urosły o 3,3 proc. – do 1,244 mld zł, z czego 733 mln zł uzyskały dostępne w ten sposób stacje TVN Warner Bros. Discovery (398 mln zł; wzrost o 15 proc.), Grupy Polsat (245 mln zł; wzrost o 1,3 proc.) i Telewizji Polskiej (90 mln zł; wzrost o 5,4 proc.).
Przychody tzw. wielkiej czwórki z działalności reklamowej wyniosły w 2022 roku łącznie 2,161 mld zł (fot. sprawozdanie KRRiT)
Spośród kanałów naziemnej telewizji cyfrowej, z wyłączeniem tzw. wielkiej czwórki, największe przychody reklamowe uzyskały TVN Siedem (188 mln zł, identycznie jak w 2021 roku), TV Puls (137 mln zł; spadek o 14,4 proc.) i TTV (128 mln zł; wzrost o 4,1 proc.).
Czytaj też: Rada programowa TVP skarży się na stronnicze relacje TVP z Marszu 4 czerwca
(KOZ, 10.06.2023)