Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 10, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizje naziemne w 2022 roku uzyskały mniej z reklam niż w 2021 roku

Wpływy reklamowe kanałów kablowo-satelitarnych urosły o 3,3 proc. – do 1,244 mld zł (fot. Pexels.com)

W 2022 roku spadły wpływy reklamowe telewizji naziemnych, a wzrosły kanałów kablowo-satelitarnych – podała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, powołując się na raport Publicis Groupe "Rynek reklamy w 2021 roku".

Przychody tzw. wielkiej czwórki z działalności reklamowej wyniosły w 2022 roku łącznie 2,161 mld zł i były o 2,1 proc. niższe niż w 2021 roku. Pozostałe telewizje naziemne zanotowały razem 1,90 mld zł z reklam, czyli o 3,9 proc. mniej.

Czytaj też: Transmitując Marsz 4 czerwca, TVN 24 wyraźnie wygrał z TVP Info, który go krytykował

Z kolei wpływy reklamowe kanałów kablowo-satelitarnych urosły o 3,3 proc. – do 1,244 mld zł, z czego 733 mln zł uzyskały dostępne w ten sposób stacje TVN Warner Bros. Discovery (398 mln zł; wzrost o 15 proc.), Grupy Polsat (245 mln zł; wzrost o 1,3 proc.) i Telewizji Polskiej (90 mln zł; wzrost o 5,4 proc.).

Press

Przychody tzw. wielkiej czwórki z działalności reklamowej wyniosły w 2022 roku łącznie 2,161 mld zł (fot. sprawozdanie KRRiT)

Spośród kanałów naziemnej telewizji cyfrowej, z wyłączeniem tzw. wielkiej czwórki, największe przychody reklamowe uzyskały TVN Siedem (188 mln zł, identycznie jak w 2021 roku), TV Puls (137 mln zł; spadek o 14,4 proc.) i TTV (128 mln zł; wzrost o 4,1 proc.).

Czytaj też: Rada programowa TVP skarży się na stronnicze relacje TVP z Marszu 4 czerwca

(KOZ, 10.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.