Dział: WYWIADY

Dodano: Maj 26, 2004

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Filmy w nowym kontekście

Rozmowa z Hubertem Drabikiem, dyrektorem ds. rozwoju i marketingu HBO Polska

Na przełomie 2004 i 2005 roku w Polsce ma się pojawić kolejny kanał filmowy - Cinemax. Czym będzie się różnił od HBO?
Cinemax to filmowy kanał premium, który będzie sprzedawany osobno lub w pakiecie z HBO. Operatorzy kablowi, którzy mają system warunkowego dostępu (dekodery – red.), a także ci, którzy zamierzają wdrożyć takie systemy, potrzebują produktów pozwalających zwiększyć różnorodność oferty premium.

Ale co będzie oferował nowy kanał? Jakie filmy trafią do Cinemaksu?
HBO to przede wszystkim wielkie produkcje hollywoodzkie. Oferta filmowa kanału Cinemax ma być zaś bardziej selektywna. Będzie więcej kina europejskiego i światowego, filmy festiwalowe oraz współczesne, kultowe produkcje, których twórcy łamią utarte schematy i konwencje. Pojawi się również więcej filmów science-fiction, dla sporej grupy polskich wielbicieli tego gatunku.

Tego rodzaju filmy są również w AXN, kanale, który dystrybuuje HBO Polska.
AXN to jednak głównie seriale: “Star Trek”, “Andromeda”, “Mutanci” i reality show. Cinemax będzie emitował przede wszystkim filmy.

Czyli Cinemax będzie bardziej ambitny niż HBO?
Bałbym się takiego stwierdzenia. To jest po prostu inne kino. Cinemax będzie prezentował filmy w specjalnie przygotowanych blokach tematycznych, jak na przykład Światowy kalejdoskop, Wieczór konesera, Strefa mroku, Nowe spojrzenie, etc. Dzięki temu filmy w Cinemax zaprezentowane zostaną w zupełnie nowym kontekście.

Ile trzeba będzie zapłacić za dostęp do nowego kanału?
To kanał premium, więc cena będzie porównywalna z HBO. Dla obecnych abonentów HBO stworzona zostanie atrakcyjna oferta pakietowa. Zatem kupując pakiet programów, widz zapłaci mniej niż za te same kanały osobno.

Ilu abonentów kanał może zdobyć do końca 2005 roku w Polsce i regionie?
Zakładamy, że kilkadziesiąt procent aktualnych abonentów HBO będzie zainteresowanych kupnem Cinemaksu. To oni są grupą docelową, kochają kino i chcą mieć coraz większy wybór filmów. W przyszłości dla nich zostanie stworzony, podobnie jak w przypadku HBO2, również kanał Cinemax 2.


Rozmawiał Jarosław Murawski

(JAR, 26.05.2004)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.