Sieć dla wymagających klientów
T-Mobile zachęca do darmowego testowania jego internetu mobilnego – bez zobowiązań i bez zmiany operatora
Nie ma chyba nic gorszego dla dziennikarza, fotoreportera, operatora, ale też pracującego zdalnie grafika reklamowego czy marketera, gdy brak zasięgu albo rwący się lub zbyt słaby przepływ danych uniemożliwiają wysłanie przygotowanego materiału do czekających na niego z niecierpliwością współpracowników. Zwłaszcza gdy czas goni. Rozwiązaniem może być usługa T-Mobile, pierwsza i jedyna taka na rynku: 90 dni bezpłatnego testowania internetu dostarczanego przez tego operatora, udostępnionego za pomocą cyfrowej karty e-SIM – bez zmiany dotychczasowego dostawcy usług telekomunikacyjnych.
– Nasz internet spełnia oczekiwania najbardziej wymagających klientów – zapewnia Marta Perwenis kierująca działem e-commerce w T-Mobile Polska. – Przez sześć kolejnych lat, od 2017 do 2022 roku, byliśmy liderem rocznych rankingów internetu mobilnego, sporządzanych przez Speedtest.pl. Chcemy, żeby również klienci innych sieci mieli możliwość sprawdzenia – i to bez zobowiązań i zmiany operatora – jaki komfort daje korzystanie z internetu mobilnego T-Mobile.
Sprawdź i zdecyduj
Blisko trzymiesięczny darmowy test to oferta dla klientów innych operatorów. Ma im umożliwić sprawdzenie, jak działa internet mobilny od T-Mobile: czy jest dostępny w różnych lokalizacjach, szybki, stabilny i umożliwia przesyłanie oraz odbieranie nawet bardzo dużych paczek danych. Dostęp do usługi otwiera uzyskanie karty e-SIM, co możliwe jest online i wymaga jedynie weryfikacji danych klienta (za pośrednictwem obsługującego go banku). Korzystanie z dostępu do sieci T-Mobile nie wiąże się z ograniczeniem dostępu do podobnej usługi dotychczasowego operatora. Tym samym testujący może porównać kluczowe parametry mobilnego internetu u obu dostawców. Po 90 dniach dostęp do usługi wygasa.
Ci, którzy przekonają się, że oferta T-Mobile jest lepsza, mogą przenieść numer i skorzystać z licznych opcji abonamentu u tego operatora. Jedna z nich zapewnia, w połączeniu z 90-dniowym darmowym testem, rok korzystania z mobilnego internetu za darmo: w ramach pakietu Magenta Dom klient otrzymuje dostęp do superszybkiego światłowodu (do 900 Mb/s) i telewizji ze 130 kanałami oraz abonament komórkowy „L Nielimitowana” (z nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami, MMS-ami i internetem bez limitu danych i prędkości), za który nie płaci aż przez dziewięć miesięcy. Klient może też wybrać opcję „M Nielimitowana” (z nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami, MMS-ami i nielimitowanym internetem z prędkością do 30 Mb/s), co pozwoli mu oszczędzać na opłatach przez sześć miesięcy. Natomiast abonament stricte komórkowy w taryfie „L Nielimitowana” gwarantuje maksymalną prędkość internetu w smartfonie, bez limitu transferu danych, z nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami i MMS-ami przez dziewięć miesięcy za darmo, a w taryfie „M Nielimitowana” te same usługi komórkowe oraz nielimitowany dostęp do internetu z prędkością do 30 Mb/s – przez sześć miesięcy. Ci zaś, którzy nie chcą rewolucji w swoich taryfach komórkowych, a jedynie dostępu do internetu mobilnego od T-Mobile, mogą zdecydować się na odpowiednią usługę. Przy czym klienci przenoszący numer do T-Mobile korzystają teraz z 30-dniowego okresu testowania usług tego operatora – po tym czasie mogą kontynuować umowę lub się z niej wycofać.
Wygodna nowość
Aby skorzystać z oferty testowania mobilnego internetu od T-Mobile, trzeba posłużyć się kartą e-SIM. To rozwiązanie, które według ekspertów wkrótce zastąpi plastikową kartę SIM – mikroprocesor umożliwiający identyfikację abonenta, „drzwi” do sieci komórkowej. Dzisiaj można uzyskać taką kartę w punkcie obsługi klienta operatora telekomunikacyjnego lub otrzymać przesyłką pocztową albo kurierską. Przy zastosowaniu e-SIM, czyli karty wirtualnej, pozyskanie danych z nowym lub dotychczasowym numerem telefonu, otwierających dostęp do sieci telekomunikacyjnej, trwa kilka minut i odbywa się przez internet.
Aby jednak można było skorzystać z tego rozwiązania, trzeba mieć aparat dostosowany do instalacji i użytkowania e-SIM. W Polsce na razie dostępne są takie modele z wyższej cenowo półki, ale pojawiają się też aparaty z półki średniej. Zainteresowani wirtualną identyfikacją mogą z niej korzystać już od pewnego czasu – T-Mobile np. udostępnił dwa lata temu e-SIM klientom biznesowym, od roku rozwiązanie to jest dostępne również dla klientów indywidualnych – zarówno dotychczasowych (wymiana), jak i nowych. Obecnie w ofercie T-Mobile znajduje się 78 modeli obsługujących wirtualny identyfikator abonenta.
Według Macieja Gajewskiego, starszego specjalisty ds. marketingu w T-Mobile Polska, upowszechnienie cyfrowej karty SIM to kwestia najbliższych dwóch lat. W Stanach Zjednoczonych plastikowe mikroprocesory właściwie zniknęły z urządzeń firmy Apple, która wielokrotnie wyznaczała już branżowe trendy. – Pojawianie się kolejnych modeli smartfonów obsługujących e-SIM sprawi, że stanie się on popularny również w Polsce. Jest to bowiem rozwiązanie oszczędzające nie tylko czas uruchomienia nowego numeru, ale też miejsce w aparatach – zająć je mogą inne części, np. umożliwiające nagrywanie filmów czy konwertowanie mowy na tekst – mówi Maciej Gajewski. Przy czym wirtualny identyfikator abonenta, choć obsługiwany przez jedno urządzenie, nie wyklucza korzystania z powiązanych z nim usług na kilku, np. telefonie, tablecie i smartwatchu, co klientom T-Mobile umożliwia usługa MultiSIM.
Poza tym, jak zwraca uwagę ekspert T-Mobile, e-SIM to świetne rozwiązanie dla osób podróżujących za granicę: mogą one uzyskać cyfrową kartę SIM od operatora działającego w kraju, do którego się udają, jeszcze w Polsce i korzystać z jego usług zaraz po przekroczeniu granicy.
Test także dla T-Mobile
T-Mobile udostępnił darmowy 90-dniowy test swojego internetu mobilnego klientom innych operatorów 24 kwietnia. Nie ma więc jeszcze pełnych danych o tym, ile osób skorzystało z tej oferty. Jak jednak informuje Marta Perwenis, zainteresowanie nią zwłaszcza w pierwszych dniach po udostępnieniu przeszło najśmielsze oczekiwania. Tym bardziej że ogłoszeniu nowej oferty nie towarzyszyła szerokozasięgowa kampania reklamowa. Dzięki udostępnianym przez serwis społecznościowy danym T-Mobile zaczyna analizować, kto zdecydował się na test jego mobilnego internetu lub z innego powodu uzyskał od niego kartę e-SIM, i przygotowuje badanie, które ma pokazać, czym kierowały się te osoby i jakie są ich opinie o usługach operatora. To, jak podkreśla ekspertka firmy, pozwoli jeszcze precyzyjniej przygotować poszczególne produkty, dostosowując je do potrzeb różnych grup klientów.
Z usługi darmowego testowania internetu mobilnego T-Mobile przez e-SIM można skorzystać na tej stronie.
(01.06.2023)