Co musi osiągnąć nowy serwis plotkarski Polska Press? Spora konkurencja
"Mamy ambicje, by Shownews.pl stał się medium pierwszego wyboru" – mówi Sławomir Kowalski, redaktor naczelny Shownews.pl (screen: shownews.pl)
W kwietniu 2023 roku niemal wszystkie największe serwisy plotkarskie zanotowały spadek liczby odwiedzających w porównaniu z marcem 2023 roku. Pozycję lidera utrzymał Plotek.pl (Agora). Stronom plotkarskim przybył nowy konkurent – Shownews.pl od Polska Press. Jak zapowiada Polska Press, celem portalu jest trafienie do pierwszej dziesiątki serwisów plotkarskich w Polsce.
Z badania Mediapanel PBI/Gemius wynika, że:
- serwis Plotek.pl miał w kwietniu 7,3 mln użytkowników, co oznacza spadek o 11,9 proc. względem poprzedniego miesiąca.
Czytaj też: Wręczono Telekamery Tele Tygodnia. Wśród nagrodzonych dziennikarze
- Na drugie miejsce awansowała Plejada.pl (Ringier Axel Springer Polska), wyprzedzając Pomponik Interii. Plejadę odwiedziło 6,3 mln internautów (o 3,9 proc. mniej, niż w marcu),
- a Pomponik – 6,2 mln (o 12,9 proc. mniej).
- Bez zmian na czwartej pozycji był Pudelek.pl (Wirtualna Polska) z 5,9 mln (spadek o 9,5 proc.).
- Kolejne trzy miejsca zajęły strony rozrywkowe serwisów o2.pl (4,9 mln użytkowników; spadek o 19,6 proc.),
- Fakt.pl (4,5 mln; spadek o 19,6 proc.)
- i Radiozet.pl (4,1 mln; spadek o 13,5 proc.).
- Użytkowników w porównaniu z poprzednim miesiącem przybyło serwisowi Swiatgwiazd.pl (Iberion) – wzrost o 4,5 proc., do 3,7 mln.
- Za nim jest Jastrzabpost.pl (Wirtualna Polska) – 2,9 mln (spadek o 22,1 proc.)
- i Party.pl (Burda Media Polska) – 2,9 mln (spadek o 15,1 proc.).
W tym tygodniu ruszył serwis plotkarski Shownews.pl, który uruchomiło wydawnictwo Polska Press. Powyższe wyniki w PP studiują zapewne od dawna, bo zapowiedzi są konkretne.
Czytaj też: Pereira i Adamczyk wygłaszali manifesty polityczne? Krzysztof Luft opuścił posiedzenie
– Mamy ambicje, by Shownews.pl stał się medium pierwszego wyboru – mówi Sławomir Kowalski, redaktor naczelny Shownews.pl. – Chcemy pokazać, jak żyją gwiazdy, z jakimi wyzwaniami sobie radzą, gdzie się pojawiają, jak wyglądają. Naszym celem na ten rok jest uplasowanie się w TOP 10 portali rozrywkowych. Chcemy również silnie zaznaczyć swoją obecność w social media.
Oznacza to, że serwis musi osiągać wyniki na poziomie 3 mln użytkowników miesięcznie. To nie musi być trudne. W kwietniu br. cała Polska Press Grupa osiągnęła poziom 17,5 mln użytkowników, co dało jej 59,1 proc. zasięgu w polskim internecie (Mediapanel PBI/Gemius). Przekierowanie części ruchu z serwisów regionalnych, którymi dysponuje grupa (m.in. Pomorska.pl, Dziennikzachodni.pl, Gazetawroclawska.pl, Echodnia.eu) pomoże Shownews.pl urosnąć w szybkim tempie.
Zespół redakcyjny serwisu to dziennikarze z kilkunastoletnim doświadczeniem w mediach o tematyce lifestylowej. Czworo z nich przeszło do Polska Press z "Super Expressu", pozostali pracowali poprzednio m.in. w wydawnictwach grupy Bauer.
Czytaj też: Sanah, po akcji Radia Elka, zmienia tekst swojej piosenki. Marka Marlboro zniknęła
(KOZ, 26.05.2023)