Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 26, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Co musi osiągnąć nowy serwis plotkarski Polska Press? Spora konkurencja

"Mamy ambicje, by Shownews.pl stał się medium pierwszego wyboru" – mówi Sławomir Kowalski, redaktor naczelny Shownews.pl (screen: shownews.pl)

W kwietniu 2023 roku niemal wszystkie największe serwisy plotkarskie zanotowały spadek liczby odwiedzających w porównaniu z marcem 2023 roku. Pozycję lidera utrzymał Plotek.pl (Agora). Stronom plotkarskim przybył nowy konkurent – Shownews.pl od Polska Press. Jak zapowiada Polska Press, celem portalu jest trafienie do pierwszej dziesiątki serwisów plotkarskich w Polsce.

Z badania Mediapanel PBI/Gemius wynika, że:

  • serwis Plotek.pl miał w kwietniu 7,3 mln użytkowników, co oznacza spadek o 11,9 proc. względem poprzedniego miesiąca.

Czytaj też: Wręczono Telekamery Tele Tygodnia. Wśród nagrodzonych dziennikarze

  • Na drugie miejsce awansowała Plejada.pl (Ringier Axel Springer Polska), wyprzedzając Pomponik Interii. Plejadę odwiedziło 6,3 mln internautów (o 3,9 proc. mniej, niż w marcu),
  • a Pomponik – 6,2 mln (o 12,9 proc. mniej).
  • Bez zmian na czwartej pozycji był Pudelek.pl (Wirtualna Polska) z 5,9 mln (spadek o 9,5 proc.).
  • Kolejne trzy miejsca zajęły strony rozrywkowe serwisów o2.pl (4,9 mln użytkowników; spadek o 19,6 proc.),
  • Fakt.pl (4,5 mln; spadek o 19,6 proc.)
  • i Radiozet.pl (4,1 mln; spadek o 13,5 proc.).
  • Użytkowników w porównaniu z poprzednim miesiącem przybyło serwisowi Swiatgwiazd.pl (Iberion) – wzrost o 4,5 proc., do 3,7 mln.
  • Za nim jest Jastrzabpost.pl (Wirtualna Polska) – 2,9 mln (spadek o 22,1 proc.)
  • i Party.pl (Burda Media Polska) – 2,9 mln (spadek o 15,1 proc.).

W tym tygodniu ruszył serwis plotkarski Shownews.pl, który uruchomiło wydawnictwo Polska Press. Powyższe wyniki w PP studiują zapewne od dawna, bo zapowiedzi są konkretne.

Czytaj też: Pereira i Adamczyk wygłaszali manifesty polityczne? Krzysztof Luft opuścił posiedzenie

– Mamy ambicje, by Shownews.pl stał się medium pierwszego wyboru – mówi Sławomir Kowalski, redaktor naczelny Shownews.pl. – Chcemy pokazać, jak żyją gwiazdy, z jakimi wyzwaniami sobie radzą, gdzie się pojawiają, jak wyglądają. Naszym celem na ten rok jest uplasowanie się w TOP 10 portali rozrywkowych. Chcemy również silnie zaznaczyć swoją obecność w social media.

Oznacza to, że serwis musi osiągać wyniki na poziomie 3 mln użytkowników miesięcznie. To nie musi być trudne. W kwietniu br. cała Polska Press Grupa osiągnęła poziom 17,5 mln użytkowników, co dało jej 59,1 proc. zasięgu w polskim internecie (Mediapanel PBI/Gemius). Przekierowanie części ruchu z serwisów regionalnych, którymi dysponuje grupa (m.in. Pomorska.pl, Dziennikzachodni.pl, Gazetawroclawska.pl, Echodnia.eu) pomoże Shownews.pl urosnąć w szybkim tempie.

Zespół redakcyjny serwisu to dziennikarze z kilkunastoletnim doświadczeniem w mediach o tematyce lifestylowej. Czworo z nich przeszło do Polska Press z "Super Expressu", pozostali pracowali poprzednio m.in. w wydawnictwach grupy Bauer.

Czytaj też: Sanah, po akcji Radia Elka, zmienia tekst swojej piosenki. Marka Marlboro zniknęła

(KOZ, 26.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.