Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 23, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Maciej Świrski chce, żeby KIM badał też zmiany technologiczne w mediach

Maciej Świrski wystąpił w czasie jednego z paneli Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej w Sopocie (fot. Paweł Wodzyński/East News)

Maciej Świrski, przewodniczący KRRiT i pełniący obowiązki dyrektora Krajowego Instytutu Mediów, chce, żeby w KIM powstała komórka zajmująca się badaniami związanymi ze zmianami technologicznymi.

Maciej Świrski wystąpił w czasie jednego z paneli Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej w Sopocie. Wspomniał o odbywającej się rewolucji technologicznej, m.in. rozwoju sztucznej inteligencji czy rzeczywistości rozszerzonej, dotykającej też operatorów telekomunikacyjnych. - Powinien być departament, komórka, która będzie się zajmowała takimi przewidywaniami i badaniami. To jest moja wizja rozwoju Krajowego Instytutu Mediów - stwierdził.

Jak dodał, Krajowy Instytut Mediów jest jeszcze w procesie naprawczym. - On się niebawem skończy - zapowiedział.

Działania naprawcze wprowadzono po ogłoszonych w lutym wynikach kontroli NIK, która stwierdziła w instytucie szereg nieprawidłowości, związanych m.in. z zatrudnianiem pracowników. Ponadto Najwyższa Izba Kontroli złożyła do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa dotyczącego udzielenia przez KIM zamówienia publicznego spółce Alternatywa Polska, prowadzącej m.in. badania radia.

Maciej Świrski zapewnił jednak, że mimo to żadne badania prowadzone przez KIM nie zostały przerwane. Pod koniec kwietnia ogłoszono wyniki badania założycielskiego, będącego medialnym odpowiednikiem Głównego Urzędu Statystycznego.

Świrski ocenił, iż jego wyniki pokazują, że telewizja w dotychczasowym kształcie zanika. - Wszystko zastępuje streaming i prawdopodobnie należy liczyć się z tym, że za kilka, kilkanaście lat tylko tego rodzaju telewizja będzie istnieć. Moim zdaniem programy informacyjne i sport pozostaną jednak w dotychczasowym kształcie, jaki znamy - stwierdził.

Przewodniczący KRRiT zapowiedział też nową formułę badania radiowego KIM i nowy etap projektu badania pasywnego mediów z wykorzystaniem mierników. Szczegółów jednak nie ujawnił.

Krajowy Instytut Mediów został powołany pod koniec 2020 roku przez ówczesnego przewodniczącego KRRiT Witolda Kołodziejskiego jako instytucja gospodarki budżetowej, m.in. w celu realizacji badania dotyczącego konsumpcji mediów w Polsce. Jego prace nadzoruje przewodniczący Krajowej Rady.

(MNIE, 23.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.