The New York Times dodał 190 tys. subskrypcji cyfrowych - poniżej oczekiwań
Wydawnictwo, reagując na sytuację ogólną, zmniejszyło m.in. wydatki na reklamę (fot. Wikimedia Commons/Ajay Suresh)
The New York Times tym razem na koniec pierwszego kwartału z powodu ogólnej sytuacji ekonomicznej odnotował mniejszy niż oczekiwano wzrost subskrypcji cyfrowych. Firma zmniejszyła też wydatki na reklamę.
Według danych Refinitiv, przychody z reklam cyfrowych spadły o prawie 9 proc. do 61,3 mln dol. w okresie styczeń-marzec, podczas gdy łączne przychody w wysokości 560,7 mln dol. nie spełniły oczekiwań, bo analitycy prorokowali 571 mln.
Skorygowany zysk operacyjny wyniósł 54 mln USD, co oznacza spadek o 11 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, ponieważ nowe przychody z subskrypcji zostały zrównoważone przez wyższe koszty operacyjne i niższe przychody z reklam.
Do bazy subskrybentów doszło 190 tys., ale w porównaniu do ostatniego kwartału wzrost był słabszy - wtedy doszło 240 tys. subskrypcji. Na koniec marca br. całkowita baza abonentów cyfrowych wyniosła 9,7 mln. Przychody z subskrypcji wzrosły w tym kwartale o prawie 7 proc.
Reagując na osłabienie w sektorze reklamy, wydawca zapowiedział, że planuje podnieść ceny dla 550 tys. abonentów cyfrowych wiadomości i gier w bieżącym kwartale, a kolejny milion odbiorców ma zostać powiadomiony o podwyżkach do końca 2023 roku.
Wydawnictwo dokonało też jednej istotnej zmiany personalnej. Szefa strategii Williama Bardeena mianowano szefem finansów - zastąpił Rolanda Caputo, który w grudniu ogłosił przejście na emeryturę.
(MAC, 11.05.2023)