40 proc. patronów Radia Nowy Świat docenia, że stacja nie jest kopią Trójki
Najsilniejszą motywacją, która kieruje słuchaczami decydującymi się na patronowanie radiu - wskazaną przez 81 proc. badanych - jest chęć, aby radio przetrwało (fot. Jakub Kamiński/East News)
Największą siłą Radia Nowy Świat są prowadzący - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 6 tys. patronów rozgłośni.
85 proc. patronów Radia Nowy Świat słucha rozgłośni ze względu na prowadzących. 79 proc. jako motywację wskazuje klimat radia, a 68 proc. - ofertę programową. 40 proc. badanych docenia, że Radio Nowy Świat nie jest kopią Trójki, ale prawie co czwarta osoba (23 proc.) słucha go ze względu na sentyment do Programu III Polskiego Radia.
Najsilniejszą motywacją do patronowania radiu, wskazaną przez 4/5 badanych (81 proc.), jest chęć, aby radio przetrwało. Natomiast 70 proc. deklaruje, że lubi wspierać dobre działania, 1/4 badanych czuje się współtwórcą radia.
Na pytanie o wprowadzenie sponsoringu 51 proc. patronów przyznało, że było to konieczne. Ponad 45 proc. wierzy, że redakcja nie popsuje radia, a 18 proc. myślało, że będzie gorzej.
Dominujący profil patrona Radia Nowy Świat to mężczyzna (59,4 proc.), w wieku 46-55 lat (34 proc.), z wyższym wykształceniem (82,3 proc.), z miasta powyżej 500 tys. mieszkańców (37,3 proc.).
Radio Nowy Świat ruszyło w lipcu 2020 roku. Audycję w stacji prowadzą m.in. Wojciech Mann, Marcin Kydryński, Michał Nogaś i Tomasz Raczek. Rozgłośnię wspiera prawie 34 tys. patronów, którzy miesięcznie wpłacają łącznie 705 tys. zł.
(KOZ, 27.04.2023)