Zmiany w strukturze Burda Media Polska - jeden redaktor naczelny marki. Odchodzi naczelna magazynu "Elle"
Połączone redakcje "Glamour" i Glamour.pl poprowadzi Katarzyna Dąbrowska (z prawej), która w Burda Media Polska przez ostatnich pięć lat była redaktorką naczelną magazynu "Glamour". Natomiast Marta Tabiś-Szymanek (z lewej) objęła stanowisko redaktorki naczelnej połączonych redakcji "Elle" i Elle.pl (fot. materiały prasowe)
Od 1 kwietnia Burda Media Polska wprowadziła nową strategię zarządzania produktami multimedialnymi. Zmiany oznaczają połączenie zespołów zajmujących się wydaniami drukowanymi i serwisami online (w tym social mediami) w multimedialne zespoły redakcyjne. Na ich czele stoi jeden redaktor naczelny danej marki. W efekcie z firmą żegnają się dwie redaktorki naczelne.
W związku z tą zmianą wraz z 1 kwietnia stanowisko redaktorki naczelnej połączonych redakcji "Elle" i Elle.pl objęła Marta Tabiś-Szymanek. Natomiast za markę, koncepcję artystyczną i merytoryczną "Elle Decoration" odpowiada niezmiennie od 2006 roku redaktorka naczelna Małgorzata Szczepańska. Połączone redakcje "Glamour" i Glamour.pl poprowadzi Katarzyna Dąbrowska, która w Burda Media Polska przez ostatnich pięć lat była redaktorką naczelną magazynu "Glamour".
Stanowisko redaktora naczelnego połączonych zespołów "National Geographic" i "Traveler" obejmuje Łukasz Załuski, dotychczasowy redaktor naczelny National-geographic.pl. Jego zastępcą została Agnieszka Franus, która dotychczas prowadziła grupę magazynów "National Geogarphic". Jednocześnie Franus w dalszym ciągu będzie pełnić funkcję redaktorki naczelnej magazynu "Kaleidoscope".
Marką VIVA! bez zmian będzie zarządzać Katarzyna Przybyszewska-Ortonowska, odpowiedzialna za serwis Viva.pl, magazyny "VIVA!" oraz "VIVA! Moda".
Na skutek wprowadzonych zmian w strukturach zarządzania produktami z Burda Media Polska rozstały się Joanna Lorynowicz, dotychczasowa redaktorka naczelna magazynu "Elle", Marta Kowalska, head of digital engagement segmentu luxury & lifestyle, a także Aleksandra Sokalska, redaktorka naczelna Mamotoja.pl.
Agnieszka Wicher-Szczesna, dyrektorka zarządzająca segmentu luxury & lifestyle w Burda Media Polska, tak skomentowała nadchodzące zmiany: – Jesteśmy w przełomowym momencie, gdy na oczach użytkowników granica pomiędzy mediami drukowanymi, cyfrowymi czy też social mediami coraz bardziej się zaciera. Dlatego chcemy zarządzać naszym portfolio mediowym, w tym polityką wydawniczą, przez pryzmat marki i segmentu tematycznego w którym działa, a nie kanałów dotarcia, jakim jest print czy digital - stwierdziła.
I dodała: – To naturalny krok, który wynika ze zmiany w konsumpcji mediów, a nie z powodów efektywnościowych, gdyż nie planujemy zmian w składach osobowych połączonych redakcji.
(HAD, 05.04.2023)