Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tylko trzy programy TV osiągnęły ponad 3 mln widzów  |  Polscy wydawcy negocjują z big techami  |  TVN zainteresowany formatem  |  XTB ruszyła z kompleksowym przetargiem  |  "Pan Mama" z Pawłem Domagałą w TVP 1  |  Gospodarz "Agrobiznesu" w TVP 1 i TVP Info  |  Odejście z Polska Press  |  Netflix z nowymi serialami  |  Do kanału TVC od MWE Networks wróciły lokalne informacje  |  Przyszłość programu Katarzyny Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Operator kablowy Inea podzielił dział marketingu i produktu  |  Nagrody Kulturalne Onetu  |  Ogilvy i Dentsu w drugim etapie  |  Przetarg mediowy Enei  |  VML Poland  |  Nowy zespół ds. relacji z mediami ProfiAuto  |  Odejście z NBC News po 18 latach  |  Ponad 90 dziennikarzy i działaczy społecznych w blisko 20 krajach szpiegowanych na WhatsAppie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 18, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawcy wiadomości zmniejszyli wydatki na reklamy na Twitterze o 83 proc.

Twitter u największych reklamodawców stracił jeszcze więcej niż u wydawców wiadomości (fot. Pixabay.com)

Platforma analityki reklamowej MediaRadar ustaliła, że wydawcy wiadomości w okresie od 1 stycznia 2022 do 28 lutego 2023 roku wydali na reklamy na Twitterze o 83 proc. mniej w ujęciu rok do roku.

Platforma definiuje, że odkąd Elon Musk kupił Twitter w październiku 2022, radykalnie zmienił relacje platformy z dziennikarzami i głównymi serwisami informacyjnymi - z przyjaznych na nieprzewidywalne i niezrównoważone.

W ostatnich miesiącach Musk otwarcie krytykował "The New York Times". Wprowadził również często bezpodstawne etykiety kont o treści „finansowane przez rząd” dla wybranych mediów, takich jak NPR, PBS i BBC, wrzucając je do tej samej kategorii co chińskie i rosyjskie tuby propagandowe. PBS (Public Broadcasting System) i NPR (National Public Radio) opuściły Twitter.

MediaRadar - analizując wydatki na reklamę z 17 amerykańskich serwisów informacyjnych, w tym Axios, CNN i HuffPost - policzył, że wydawcy wydali łącznie ok. 12,4 mln dol. na reklamy na Twitterze w 2022 roku. Jednak od stycznia do lutego 2023 r. wydatki na reklamę spadły do ok. 279 tys. dol., co oznacza gwałtowną redukcję z 1,7 mln USD wydanych w tym samym okresie w 2022 roku.

Pomijając wydawców wiadomości, ogólne wydatki na reklamę na Twitterze także znacznie spadły. Setki reklamodawców wstrzymały wydatki w ciągu kilku tygodni po przejęciu platformy przez Muska. Wielu z nich nadal nie wróciło.

Od września do października ubiegłego roku 10 największych reklamodawców na Twitterze wydało na reklamy 71 mln dol. Natomiast w ciągu ostatnich kilku miesięcy liczba ta spadła do zaledwie 7,6 mln dol. To spadek o 89 proc., według firmy badawczej Sensor Tower.

(MAC, 18.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.