Temat: telewizja

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 13, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Średnio 169 reklam dziennie oglądaliśmy w telewizji w 2022 roku

Widzowie najwięcej reklam oglądali w telewizji jesienią (fot. Pexels.com)

W 2022 roku przeciętny widz oglądał w telewizji codziennie średnio 169 reklam, czyli o 5 proc. mniej, niż w 2021 roku – wynika z danych Nielsen Media opracowanych dla "Presserwisu" przez agencję mediową Media Context.

Widzowie najwięcej reklam oglądali w telewizji jesienią – średnio 186 spotów w listopadzie 2022 roku (spadek ze 195 rok wcześniej) i 184 w grudniu 2022 roku (spadek ze 191).

Z kolei najmniej zobaczyli w marcu 2022 roku – średnio 158 (spadek ze 184 w marcu 2021 roku).

Czytaj też: Iwona Radziszewska dołącza do CEC Group. Pracowała w "Faktach" i "Wiadomościach"

– W zeszłym roku po słabym marcu, co było oczywiście efektem rosyjskiej agresji na Ukrainę, wartości wróciły do poziomów z lat poprzednich, w okresie wakacyjnym wyrównując nawet rekordowe wyniki z 2021 roku – komentuje Bartosz Zientek, prezes agencji Media Context. – Rok 2022 zamknęliśmy rezultatem oglądania średnio 169 reklam dziennie, co jest zdecydowanie słabszym wynikiem niż rok wcześniej, ale jednocześnie jest wartością wyższą niż w latach sprzed pandemii – dodaje Zientek.

Z kolei w pierwszym kwartale 2023 roku mniej, niż przed rokiem widzowie zobaczyli spotów w styczniu (169 vs. 178), a więcej w lutym (179 vs. 173) i marcu (178 vs. 158).

– Początek tego roku pokazuje, że mamy do czynienia raczej ze stagnacją. Wartości oscylują w okolicach 170-180, czyli takich, jakie notowaliśmy przed pandemią – zauważa Bartosz Zientek.

Średnia liczba oglądanych reklam jest wypadkową dwóch zmiennych: liczby wyemitowanym reklam i czasu spędzonego przed telewizorem. W 2022 roku przeciętny widz oglądał telewizję przez 4 godziny dziennie, czyli o 10 minut krócej niż w 2021 roku.

Czytaj też: Warner Bros. Discovery odkrył karty. Nowa platforma nazywa się Max. Podano datę premiery

(KOZ, 13.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.