Urosły cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym kwartale. Dane Nielsena
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył farmaceutyczny Aflofarm (fot. Karolina Grabowska/Pexels)
W pierwszym kwartale 2023 roku cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 5,8 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku.
Z danych cennikowych Nielsen Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że największe wpływy z reklam uzyskał Polsat – 957,2 mln zł, co oznacza wzrost o 0,3 proc. Cennikowe przychody reklamowe TVN urosły o 7,6 proc. (do 760,8 mln zł), a TVP 2 – o 26,5 proc. (do 490,4 mln zł). TVP 1 zebrał z reklam 427,5 mln zł, tj. o 5,9 proc. mniej, niż rok wcześniej.
Czytaj też: Szef KRRiT wszczął postępowanie w związku z publikacją Radia Zet nt. męża Elżbiety Witek
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył farmaceutyczny Aflofarm – cennikowa wartość jego kampanii wyniosła 456,4 mln zł (wzrost o 0,3 proc.). Wśród największych reklamodawców w telewizji były też: Polpharma – 219,2 mln zł (wzrost o 9,7 proc.), US Pharmacia – 209,4 mln zł (wzrost o 31,4 proc.), Natur Produkt Pharma – 184,8 mln zł (wzrost o 2 proc.) i Lidl – 161,1 mln zł (spadek o 6,5 proc.).
Telewizje monitorowane przez Nielsena w pierwszym kwartale 2023 roku wyemitowały 11,1 mln spotów, tj. o 5,8 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Czytaj też: Ewa Rosiewicz rozstaje się z Eurozetem po ośmiu latach. "To moja decyzja"
(KOZ, 11.04.2023)