Nielsen Gauge: streaming ma już 6,4 proc. udziału w oglądalności na ekranie telewizora
Dane w zestawieniu dotyczą widzów powyżej 4. roku życia (fot. Pixabay.com)
Wideo online odpowiada za 6,4 proc. całkowitej oglądalności na ekranie telewizora - wynika z raportu Nielsen Gauge dla Polski za luty br.
Dla porównania, w grudniu było to 5,6 proc., a w styczniu - 5,9 proc. Liderem wśród platform wideo jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze wyniósł 1,8 proc. (również 1,8 proc. w grudniu i styczniu), a na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,5 proc. udziału (1,3 proc. w grudniu i 1,3 proc. w styczniu).
W lutym największy udział w oglądalności na telewizorze miała telewizja satelitarna - 34,5 proc. (36,5 proc. w grudniu i 34,6 proc. w styczniu), a na drugim miejscu była telewizja kablowa - 29,3 proc. (28,7 proc. w grudniu i 29,5 proc. w styczniu). Trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna - 23,9 proc. (23,1 proc. w grudniu i 23,9 proc. w styczniu).
W grudniu 2022 Nielsen, wzorem rynku amerykańskiego, wprowadził w Polsce zestawienie The Gauge pokazujące oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową i streaming. Dane dotyczą widzów powyżej 4. roku życia.
(MNIE, 23.03.2023)