Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Sejm odrzuca postulaty twórców  |  Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Marzec 21, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W Polskim Radiu spore podwyżki. Większość pracowników dostanie ok. 800 zł brutto

W 2021 roku średnie wynagrodzenie w Polskim Radiu wynosiło 8,9 tys. zł brutto (o 6,1 proc. więcej niż w 2020 roku). W spółce na koniec 2021 roku pracowało 1320 osób (fot. Piotr Molęcki/East News)

Pracownicy Polskiego Radia dostaną podwyżki, o które związkowcy kilkukrotnie prosili prezeskę radia Agnieszkę Kamińską - dowiedział się "Presserwis".

Z naszych informacji wynika, że pensje pracownikom radia mają zostać podniesione średnio ok. 1 tys. zł brutto. Większość pracowników otrzyma ok. 800 zł brutto.

Podwyżki etatowi pracownicy dostaną od wynagrodzenia za kwiecień 2023 roku. 

- Zarząd podjął stosowne decyzje, niemniej są to sprawy wewnętrzne spółki, których Polskie Radio nie komentuje do czasu podania ich do wiadomości pracowników - stwierdza tylko Monika Kuś, rzeczniczka prasowa Polskiego Radia.

Działające w Polskim Radiu związki zawodowe kilkukrotnie zwracały się do prezeski Agnieszki Kamińskiej o podwyżki dla pracowników, jednak bezskutecznie. W listopadzie 2022 roku Kamińska przekonywała związkowców, że "Polskie Radio utrzymało zarówno zatrudnienie, jak i poziom wynagrodzeń, mimo że ze względu na rosnące koszty funkcjonowania (np. inflacja, energia elektryczna i inne) również musi ograniczać wydatki, tak jak inne spółki medialne".

W 2021 roku średnie wynagrodzenie w Polskim Radiu wynosiło 8,9 tys. zł brutto (o 6,1 proc. więcej niż w 2020 roku). W spółce na koniec 2021 roku pracowało 1320 osób.

Polskie Radio w 2022 roku zanotowało 55,1 mln zł straty przy 317,8 mln zł przychodów ogółem. Strata spółki wzrosła znacząco - z 19,9 mln zł w 2021 do 55,1 mln zł w 2022 roku. Była jednak niższa od tej, którą spółka przewidywała na początku 2022 roku (64,4 mln zł).

Lecz na rok 2023 Polskie Radio nie planuje straty. Firma w 2023 roku chce uzyskać 407,4 mln zł przychodów ogółem, z czego 337,9 mln zł pochodzić będzie z opłat abonamentowych (w tym 186,9 mln zł z rekompensaty, czyli o 69,9 proc. więcej, niż w 2022 roku). Tym samym wpływy radia wzrosłyby o ok. 28 proc. względem 2022 roku.

Sprzedaż reklam ma przynieść w tym roku publicznemu radiu 25,4 mln zł, a sponsoringu - 6 mln zł. Spółka spodziewa się, że koszty działalności wzrosną do 398,2 mln zł, a radio zakończy 2023 rok z symbolicznym zyskiem netto (23 tys. zł).

Anteny Polskiego Radia w 2022 roku miały łącznie 8,7 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza wzrost z 8,1 proc. w 2021 roku.

(KOZ, 21.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.