W social mediach już wiedzą, dlaczego Trzaskowski przegrał  |  "GW" i niespójność w liczbie prenumerat cyfrowych  |  Fundusz wsparcia mediów lokalnych po wyborach pod znakiem zapytania  |  Chiński koncern szuka agencji  |  Widownia Teatru Telewizji w TVP 1  |  Klubowe Mistrzostwa Świata z polskim komentarzem  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Oglądalność "Sprawiedliwych. Trójmiasto" w TV 4  |  Powstanie polska wersja popularnego serialu  |  Operator kablowy Inea wyłączył kanał E-Sport  |  Zarząd MOC TV  |  Vectra i dynamiczna podmiana reklam  |  Ruszy kanał o modzie  |  Serwisanci Radia Zet  |  Druga edycja akcji redakcyjnej Onetu  |  Sztuczna inteligencja pomaga Polska Press  |  IPG Mediabrands wzmacnia pozycję  |  Wynagrodzenia na rynku PR  |  Plus z kampanią  |  Paramount w oczekiwaniu na fuzję  |  Apple odwołuje się od nakazu UE o udostępnianiu konkurentom danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

W social mediach już wiedzą, dlaczego Trzaskowski przegrał  |  "GW" i niespójność w liczbie prenumerat cyfrowych  |  Fundusz wsparcia mediów lokalnych po wyborach pod znakiem zapytania  |  Chiński koncern szuka agencji  |  Widownia Teatru Telewizji w TVP 1  |  Klubowe Mistrzostwa Świata z polskim komentarzem  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Oglądalność "Sprawiedliwych. Trójmiasto" w TV 4  |  Powstanie polska wersja popularnego serialu  |  Operator kablowy Inea wyłączył kanał E-Sport  |  Zarząd MOC TV  |  Vectra i dynamiczna podmiana reklam  |  Ruszy kanał o modzie  |  Serwisanci Radia Zet  |  Druga edycja akcji redakcyjnej Onetu  |  Sztuczna inteligencja pomaga Polska Press  |  IPG Mediabrands wzmacnia pozycję  |  Wynagrodzenia na rynku PR  |  Plus z kampanią  |  Paramount w oczekiwaniu na fuzję  |  Apple odwołuje się od nakazu UE o udostępnianiu konkurentom danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

W social mediach już wiedzą, dlaczego Trzaskowski przegrał  |  "GW" i niespójność w liczbie prenumerat cyfrowych  |  Fundusz wsparcia mediów lokalnych po wyborach pod znakiem zapytania  |  Chiński koncern szuka agencji  |  Widownia Teatru Telewizji w TVP 1  |  Klubowe Mistrzostwa Świata z polskim komentarzem  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Oglądalność "Sprawiedliwych. Trójmiasto" w TV 4  |  Powstanie polska wersja popularnego serialu  |  Operator kablowy Inea wyłączył kanał E-Sport  |  Zarząd MOC TV  |  Vectra i dynamiczna podmiana reklam  |  Ruszy kanał o modzie  |  Serwisanci Radia Zet  |  Druga edycja akcji redakcyjnej Onetu  |  Sztuczna inteligencja pomaga Polska Press  |  IPG Mediabrands wzmacnia pozycję  |  Wynagrodzenia na rynku PR  |  Plus z kampanią  |  Paramount w oczekiwaniu na fuzję  |  Apple odwołuje się od nakazu UE o udostępnianiu konkurentom danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 16, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska w 2022 roku przekroczyła próg 1 mld zł przychodu

Pełne wyniki finansowe za 2022 rok grupa poda 13 kwietnia (fot. materiały prasowe)

W 2022 roku grupa kapitałowa Wirtualna Polska Holding miała 1,08 mld zł przychodów ze sprzedaży, a jej skorygowana EBITDA wyniosła 371,4 mln zł - wynika ze wstępnych wyników finansowych grupy.

Przychody ze sprzedaży wzrosły rok do roku o 24 proc., a skorygowana EBITDA - o 21 proc. Skorygowana EBITDA grupy obliczana jest jako zysk operacyjny powiększony o amortyzację (z wyłączeniem amortyzacji zakupionych aktywów programowych), korygowany o zdarzenia obejmujące m.in. koszty transakcyjne związane akwizycjami oraz restrukturyzacją.

W samym czwartym kwartale 2022 grupa Wirtualna Polska Holding miała 327,1 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 31 proc. rok do roku) i 110,2 mln zł skorygowanej EBITDA (wzrost o 15 proc.).

Zarząd grupy podaje, że za wyższymi przychodami stoi wzrost przychodów z reklamy i subskrypcji, wzrost prowizji na produktach finansowych i spółkach turystycznych.

W czwartym kwartale grupa Wirtualna Polska Holding zanotowała m.in. 14 mln zł kosztów finansowych odsetek i prowizji (wzrost aż o 250 proc.), co jest efektem zaciągnięcia kredytów na akwizycje i wzrostu kosztów ich obsługi (wysokie stopy procentowe). W czwartym kwartale odnotowano ponadto 33 mln zł kosztów z tytułu amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych (o 50 proc. więcej, niż rok wcześniej). Wynik spółki w ostatnim kwartale 2022 roku obciążyły również koszty restrukturyzacji i transakcyjne związane z obsługą akwizycji - 14 mln zł.

Pełne wyniki roczne grupa ma zaprezentować 13 kwietnia.

W 2022 roku Wirtualna Polska Holding kupiła m.in. spółkę Mediapop, wydawcę Jastrzabpost.pl, 40 proc. udziałów w Patronite, Grupę Szallas obsługującą portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji oraz spółkę Benchmark.pl. Została też większościowym akcjonariuszem Audioteki.

(MNIE, 16.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.