Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 13, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Media publiczne razem z PiS: TVP 1 z homiliami JP II, w radiu alfabet papieża

Wprowadzenie do ramówek Polskiego Radia i TVP, a także serwisów internetowych cykli o Janie Pawle II zbiegło się z podjętą w czwartek przez Sejm uchwałą potępiającą nagonkę na Jana Pawła II (screen: Polskieradio.pl)

Od końca zeszłego tygodnia TVP 1 w codziennym prime time, po "Wiadomościach", nadaje archiwalne homilie papieża Jana Pawła II. Z kolei w radiowej Jedynce można słuchać cyklu nagrań "Ufam, że mnie słyszycie. Alfabet Jana Pawła II". Przykładów zaangażowania mediów publicznych w obronę wizerunku Karola Wojtyły jest więcej. Od kilku dni jest to też główny temat rządowej propagandy.

Kilkuminutowe "Słowo świętego Jana Pawła II" TVP 1 nadaje od piątku. Z kolei w czwartek wieczorem m.in. w TVP 1 i TVP Info nadano kilkudziesięciominutowe kazanie papieża z jego pielgrzymki do Polski w 1979 roku.

TVP nie odpowiedziała w piątek na pytanie, do kiedy zaplanowała codzienną emisję papieskich homilii.

Czytaj też: Dyskusja o Janie Pawle II kruszy wieloletnie tabu. Kiedy zaczniemy pisać otwarcie

Ponadto od 10 marca do 2 kwietnia na antenie Programu 1 Polskiego Radia można słuchać cyklu nagrań "Ufam, że mnie słyszycie. Alfabet Jana Pawła II". Tytuł cyklu nawiązuje do homilii wygłoszonej przez papieża w Gnieźnie w 1979 roku. Materiały będą nadawane codziennie ok. 18.30. Z kolei w czwartek wieczorem radiowa Jedynka, podobnie jak TVP, wyemitowała homilię papieża z 1979 roku. Oprócz tego na stronach internetowych Polskiego Radia można wysłuchać reportażu "Querido Papa" o Janie Pawle II.

Na portalu internetowym TVP Info na górze strony głównej promowany jest „Raport: Atak na Jana Pawła II”. Agregowane są tam wszystkie materiały na temat papieża łącznie z tymi, które powtarzają rządową i kościelną narrację o konieczności obrony świętości papieża.

Polskie Radio 24 z kolei na stronie głównej swojej witryny internetowej wyróżniło sporej wielkości blok pod nazwą „W obronie świętego Jana Pawła II". Najważniejszy publikowany tam wczoraj materiał nosił tytuł: „Premier Morawiecki: niszczenie wizerunku Jana Pawła II jest aktem barbarzyńskim”.

Czytaj też: Telewizja publiczna jak za Gierka. Łączy nie tylko propaganda

Wprowadzenie do ramówek Polskiego Radia i TVP cykli o Janie Pawle II zbiegło się z podjętą w czwartek przez Sejm uchwałą, w której potępił on "haniebną nagonkę, opartą w dużej mierze na materiałach aparatu przemocy PRL, której obiektem jest Wielki Papież – św. Jan Paweł II najwybitniejszy Polak w historii". Uchwała była odpowiedzią na reportaż "Franciszkańska 3" Marcina Gutowskiego, nadany przez TVN 24 w dniu 6 marca. Reportaż dowodzi, że Jan Paweł II wiedział o pedofilii w Kościele, zanim został papieżem. 

(MNIE, 13.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.