Szefowa redakcji publicystyki Radia 357  |  Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR poszukuje dyrektora  |  Dokument "Król Zanzibaru" w Playerze  |  Muzycy w programie Spotify wspierającym wschodzące talenty w Polsce  |  Instytut Książki z nową dyrekcją i planami  |  Pierwsze wydanie specjalne "Świata Wiedzy Extra"  |  Zgłoszenia do nagrody "Ślad" im. bpa Jana Chrapka  |  Do sprzedaży trafił Pomocnik Historyczny "Polityki"  |  Consumer and digital director w Castoramie  |  Spoty dla KPRM  |  Warszawa poszukuje agencji reklamowej  |  Unilever wraca do telewizji z kampanią  |  Warner Bros. Discovery zatrudnia byłego sekretarza prasowego Białego Domu  |  Australijska dziennikarka, która siedziała w więzieniu, nie została dopuszczona przed kamery  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szefowa redakcji publicystyki Radia 357  |  Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR poszukuje dyrektora  |  Dokument "Król Zanzibaru" w Playerze  |  Muzycy w programie Spotify wspierającym wschodzące talenty w Polsce  |  Instytut Książki z nową dyrekcją i planami  |  Pierwsze wydanie specjalne "Świata Wiedzy Extra"  |  Zgłoszenia do nagrody "Ślad" im. bpa Jana Chrapka  |  Do sprzedaży trafił Pomocnik Historyczny "Polityki"  |  Consumer and digital director w Castoramie  |  Spoty dla KPRM  |  Warszawa poszukuje agencji reklamowej  |  Unilever wraca do telewizji z kampanią  |  Warner Bros. Discovery zatrudnia byłego sekretarza prasowego Białego Domu  |  Australijska dziennikarka, która siedziała w więzieniu, nie została dopuszczona przed kamery  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szefowa redakcji publicystyki Radia 357  |  Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR poszukuje dyrektora  |  Dokument "Król Zanzibaru" w Playerze  |  Muzycy w programie Spotify wspierającym wschodzące talenty w Polsce  |  Instytut Książki z nową dyrekcją i planami  |  Pierwsze wydanie specjalne "Świata Wiedzy Extra"  |  Zgłoszenia do nagrody "Ślad" im. bpa Jana Chrapka  |  Do sprzedaży trafił Pomocnik Historyczny "Polityki"  |  Consumer and digital director w Castoramie  |  Spoty dla KPRM  |  Warszawa poszukuje agencji reklamowej  |  Unilever wraca do telewizji z kampanią  |  Warner Bros. Discovery zatrudnia byłego sekretarza prasowego Białego Domu  |  Australijska dziennikarka, która siedziała w więzieniu, nie została dopuszczona przed kamery  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 09, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google wyłoży 10 mln dol. na rozwój mediów na Tajwanie

Google nie czuje na Tajwanie presji ze strony wydawców, ale sam postanowił im pomóc (fot. Pixabay.com)

Koncern Alphabet Google poinformował w środę, że w ciągu najbliższych trzech lat uruchomi fundusz o wartości 300 mln dolarów tajwańskich (9,8 mln dol.), by pomóc w działalności mediów w Tajwanie.

Koncern Alphabet Google poinformował w środę, że w ciągu najbliższych trzech lat uruchomi fundusz o wartości 300 mln dolarów tajwańskich (9,8 mln dol.), by pomóc w działalności mediów w Tajwanie.

W niektórych krajach Google negocjuje umowy handlowe i płaci wydawcom za udostępnianie ich treści. Jednak nie na Tajwanie. Amerykański koncern stwierdził więc, że zapłaci lokalnym wydawcom za pośrednictwem tak zwanego "Taiwan News Digital Co-prosperity Fund", aby wzmocnić ich potencjał w obszarze cyfrowym.

"Nawet jeśli Google stoi w obliczu wielu wyzwań w środowisku międzynarodowym, Tajwan pozostaje kluczową globalną twierdzą” - powiedziała dziennikarzom Tina Lin, dyrektorka zarządzająca ds. sprzedaży i operacji w Google Taiwan. Przychody z reklam w tradycyjnych mediach w latach 2003-2020 spadły tam o 70 proc.

Należy pamiętać, że silne tajwańskie media oznaczają także ograniczenie wpływów chińskiej propagandy.

(MAC, 09.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.