Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 08, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Media Markt i Saturn atakują się w reklamach

Należące do Media Saturn Holding Polska sieci marketów Media Markt i Saturn atakują się wzajemnie w kampaniach reklamowych. (zobacz spoty)

W spocie sieci Media Markt (emitowanym w czwartek i piątek w ubiegłym tygodniu w ogólnopolskich stacjach) bohaterka dowiaduje się z billboardu Media Markt, że przepłaciła za laptopa w sklepie Saturn. Ze złości niszczy torbę reklamową Saturna, w której znajduje się sprzęt. Emitowana od soboty reklama sieci Saturn ma podobną konwencję. Jej bohater, stojąc na przystanku autobusowym, również z billboardu dowiaduje się, że przepłacił i niszczy ze złości reklamówkę Media Markt. Jak zapowiadają działy marketingu obydwu marek, to nie koniec kampanii. Czy nie obawiają się, że skutkiem takiej strategii może być to, że marki będą sobie wzajemnie odbierać klientów? – Takie niebezpieczeństwo istnieje – mówi Wioletta Batóg, rzecznik prasowy Media Saturn Polska, ale wyjaśnia, że chodzi o inny efekt obu kampanii. – Media Markt chce potwierdzić, że jest liderem na rynku. Natomiast dla Saturna nawiązanie do Media Markt w kampanii jest szansą na utrwalenie się w świadomości klientów, ponieważ rozpoznawalność marki jest jeszcze mała. Saturn chce pokazać, że jest alternatywą i zagrożeniem dla Media Markt – dodaje Batóg i informuje, że obie marki chociaż należą do jednego holdingu, to konkurują ze sobą: mają odrębny management, odrębne działy marketingu, a co najważniejsze dyrektorzy marketów zarówno Saturna, jak i Media Markt są udziałowcami w zarządzanych przez siebie marketach – posiadają 10 proc. udziałów. – Stąd bardzo silna presja, żeby być lepszym od zewnętrznej, ale i również wewnętrznej konkurencji – mówi rzeczniczka Media Saturn Polska. Kampanię Saturna i Media Markt przygotowała Demner, Merlicek & Bergmann z Austrii. Media do kampanii zostały zakupione przez działy marketingu obu sieci. Spoty wyprodukował ID Sport. Zobacz: Media Markt, Saturn

(MŁ, 08.01.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.