W piątek rusza Głos Dziennik Pomorza
08.01.2007, 07:34

Od 12 stycznia na Pomorzu zachodnim i środkowym po połączeniu trzech regionalnych tytułów: "Głosu Koszalińskiego", "Głosu Pomorza" i "Głosu Szczecińskiego" będzie ukazywał się jeden: "Głos - Dziennik Pomorza". Gazety należą do grupy "Media Regionalne".
Jak poinformował na konferencji prasowej w Warszawie redaktor naczelny "Głosu - Dziennika Pomorza" Mirosław Kromer, nowy dziennik będzie ukazywał się w trzech mutacjach. Kromer wyjaśnił, że zmiana pozwoli na wprowadzenie jednego formatu, nowych rozwiązań graficznych, gazeta będzie miała więcej stron (średnio 28) oraz więcej koloru, zaś w piątki do dziennika będzie dołączony magazyn. Nowy tytuł będzie ukazywał się od poniedziałku do soboty. Codziennie będą wydawane dodatki tematyczne: "Dom", "Firma", "Praca", "Auto", "Market" i "Zdrowie". Pełniący od trzech miesięcy funkcję redaktora naczelnego jednocześnie w "Głosie Koszalińskim", "Głosie Pomorza" i "Głosie Szczecińskim" Kromer zapewnił, że w nowym dzienniku pojawi się więcej uporządkowanej informacji, rozszerzone informacje lokalne oraz poradnictwo. Redaktor naczelny podkreślił, że celem projektu jest stworzenie silnego dziennika regionalnego, który będzie liderem na rynku zachodniopomorskim. Sprzedaż dziennika ma się utrzymywać na poziomie powyżej 40 tys. egzemplarzy w tygodniu i ponad 100 tys. w weekend. Obecnie nakład trzech tytułów regionalnych w tygodniu wynosi ok. 52 tys. egzemplarzy. "Głos - Dziennki Pomorza" będzie przygotowywany w dotychczasowych trzech redakcjach w Szczecinie, Koszalinie i Słupsku. Zastępcami redaktora naczelnego w poszczególnych redakcjach mają być Jacek Ogrodniczak (Szczecin), Przemysław Stefanowski (Koszalin) i Krzysztof Nałęcz(Słupsk). "W redakcjach trzech dzienników regionalnych przed połączeniem pracowały 233 osoby. Na skutek zmian odeszło 46 osób, w tym 26 dziennikarzy" - poinformował Kromer. Na promocję nowego tytułu przeznaczonych zostało ok. 400 tys. zł. Reklamy nowego tytułu pojawią się na billboardach oraz w lokalnych rozgłośniach radiowych i telewizjach. Ponadto grupa "Media regionalne", wydawać będzie nowe bezpłatne tygodniki w Koszalinie i Słupsku, przygotowywane przez redakcje dziennika "Głos - Dziennik Pomorza". Ukazywać będą się w czwartki, a ich nakład wyniesie po 12 tys. egzemplarzy. "Media Regionalne" to grupa, która skupia spółki wydające 12 gazet regionalnych. Grupa zmieniła w grudniu nazwę z "Orkla Press Polska" po przejęciu jej w październiku przez brytyjski fundusz Mecom Group.(PAP, BW, 08.01.2007)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
