Serwis SkyShowtime ruszył w Polsce, w ramach promocji dostęp dożywotnio za pół ceny
SkyShowtime to wspólne przedsięwzięcie amerykańskich koncernów Comcast i Paramount (fot. materiały prasowe)
Subskrypcyjny serwis streamingowy SkyShowtime ruszył dziś w Polsce. Dla użytkowników w Europie Środkowo-Wschodniej przygotował promocję - dożywotni dostęp za pół ceny.
SkyShowtime to wspólna platforma Comcast i Paramount przeznaczona na rynek europejski. Serwis od wtorku dostępny jest nie tylko w Polsce, ale także w Albanii, Czechach, Kosowie, Macedonii Północnej, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech. Łącznie można korzystać z niego obecnie na 20 rynkach.
W ofercie SkyShowtime znalazły się tytuły z bibliotek Universal Pictures, Paramount Pictures, Nickelodeon, DreamWorks Animation, Paramount+, Showtime, Sky Studios i Peacock.
Czytaj też: Netflix ustalił zasady współdzielenia kont i testuje je w czterech krajach
- W jednym miejscu gromadzimy najlepsze treści od Paramount+, Showtime i Peacock. Na tym polega siła wspólnego przedsięwzięcia - opowiadał na spotkaniu z dziennikarzami Monty Sarhan, CEO SkyShowtime.
Subskrybenci SkyShowtime od dnia startu w Polsce oglądać będą mogli takie seriale jak "1883" (o początkach znanej z "Yellowstone" rodziny Duttonów), "Funny Woman" (serial komediowy oparty na powieści Nicka Hornby’ego "Funny Girl" o losach Barbary Parker), "All The Sins" (detektyw Lauri Raiha bada sprawę morderstwa dwóch mężczyzn w swoim rodzinnym miasteczku na północy Finlandii) i "Star Trek: Strange New Worlds" (o latach, kiedy kapitan Christopher Pike zasiadał za sterami U.S.S. Enterprise).
Czytaj też: Netflix nie odda rynku w Afryce, choć na świecie Disney+ porządzi
SkyShowtime nabył również wyłączne prawa do 21 lokalnych seriali Warner Bros. Discovery, w tym roku do biblioteki serwisu trafią premierowo czeski "The Winner" i polska "Warszawianka" z Borysem Szycem, a także węgierski "Informator", który można było oglądać wcześniej w HBO Max.
W Polsce miesięczna subskrypcja będzie kosztował 24,99 zł. Dla porównania w Rumunii 3,99 euro, Albanii, Kosowie Macedonii Północnej i Słowacji - 5,99 euro. Cena za miesiąc w Czechach wyniesie 179 koron czeskich, a na Węgrzech - 1999 forintów.
Tylko przez ograniczony czas, nowi użytkownicy, którzy zarejestrują konto na Skyshowtime.com otrzymają na zawsze 50 proc. zniżki od standardowej ceny subskrypcji miesięcznej. Oznacza to, że w Polsce użytkownicy korzystający z tej oferty będą płacić miesięcznie tylko 12,49 zł zamiast 24,99 zł.
Czytaj też: HBO Max podnosi ceny po raz pierwszy od uruchomienia w 2020 roku
- Jesteśmy świadomi trudnych czasów, w których dziś żyją ludzie: szalonych cen energii i wysokiej inflacji, zwłaszcza na niektórych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, dlatego udostępniamy ofertę premium w przystępnej cenie - mówił na spotkaniu z dziennikarzami Gabor Harsanyi, dyrektor generalny SkyShowtime na Europę Środkowo-Wschodnią.
Leszek Kułak, główny akcjonariusz Red Carpet Media Group, właściciela serwisu Red Go, ocenia, że pojawienie się nowych serwisów streamingowych VoD na polskim rynku jest odbierane jako zjawisko pozytywne, de facto budujące trwałość rynku. - Konsumenci oferty wideo telewizyjnej na trwale akceptują taki model rynku dystrybucji treści, że z jednej strony jest to szeroka oferta serwisów i platform VoD, ale też oferta bezpłatnej telewizji - mówi Kułak.
- Kluczowe dla sukcesu platformy będzie utrzymanie bazy subskrybentów, samo ich zdobycie to dopiero połowa sukcesu. Do tego trzeba mieć dużo dobrego contentu i duży budżet na marketing tego contentu. W dzisiejszych czasach, kiedy liczy się efektywność wydania każdego dolara, to nie jest proste - wyjaśniał z kolei w poniedziałkowym "Presserwisie" Maciej Gozdowski, szef Player.pl.
Według Leszka Kułaka wejście SkyShowtime będzie trudniejsze niż wcześniejsze wchodzenie do Polski serwisów Disney+, Amazon Prime lub HBO Max. - Po pierwsze, tamte platformy były bardziej rozpoznawalne i kojarzone z kultowymi produkcjami - ocenia. I dodaje: - Wejście SkyShowtime to przede wszystkim zamieszanie wśród subskrybentów obecnych na rynku platform zarówno globalnych, jak i krajowych. Mogą nastąpić przepływy subskrybentów pomiędzy platformami na poziomie dużo wyższym niż naturalne migracje.
Kułak konkluduje, że SkyShowtime urozmaici ofertę rynkową i zmusi pozostałych uczestników rynku do konkurencji i oferowania coraz bardziej atrakcyjnych treści.
Serwis SkyShowtime z miesięczną subskrypcją w cenie 24,99 zł na polskim rynku będzie tańszy niż konkurencyjne globalne platformy (nie licząc Amazon Prime Video). Disney+ kosztuje 28,99 zł, HBO Max - 29,99 zł, Viaplay - 34 zł (od marca od 15 zł bez sportu do 55 zł z pełną ofertą), Apple TV+ - 34,99 zł, a Netflix - w zależności od pakietu od 29 zł do 60 zł. Za Amazon Prime Video trzeba zapłacić 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.
Dotychczas obecne na polskim rynku serwisy na razie nie planują specjalnej oferty z okazji wejścia do Polski SkyShowtime.
Magdalena Węglewska, head of consumer PR Amazon w Polsce, nie informuje o ofercie związanej z debiutem SkyShowtime. Przypomina jednak, że Amazon Prime to o wiele więcej niż tylko filmy i seriale, bo usługa zapewnia też m.in. dostęp do darmowej dostawy zakupów. - Każdy może wypróbować Prime za darmo w ramach 30-dniowego okresu próbnego - podkreśla Węglewska.
Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+, informuje, że Canal+ Online nie przygotowuje specjalnej oferty w związku z debiutem nowego serwisu.
Olga Zomer, rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu, stwierdza natomiast, że spółka kontynuuje własną strategię rozwoju serwisu Polsat Box Go. - To tysiące seriali i filmów z całego świata, seriale premium i kinowe hity, 130 kanałów tv - także w jakości 4K, wybrane produkcje Telewizji Polsat i TV 4 przed emisją w TV, informacje, rozrywka, bajki i najlepszy sport na żywo - wylicza Zomer.
(MNIE, KOZ, 14.02.2023)