Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 14, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Katarzyna Janowska i Dominika Olszyna nowymi felietonistkami "Newsweek Polska"

Dominika Olszyna i Katarzyna Janowska wróciły na łamy "Newsweek Polska" (fot. materiały prasowe)

Katarzyna Janowska i Dominika Olszyna są nowymi felietonistkami "Newsweek Polska". Są też kolejnymi autorkami, które do tygodnika trafiają z Onetu.

Dominika Olszyna (redaktorka naczelna Onet Kultura & Onet Lifestyle) oraz Katarzyna Janowska (dziennikarka, producentka treści kulturalnych w Ringier Axel Springer Polska, twórczyni "O!Lśnień" Nagród Kulturalnych Onetu i Krakowa) powróciły na łamy "Newsweek Polska". Ich felietony ukazały się w najnowszym wydaniu tygodnika.

Dla Katarzyny Janowskiej to powrót po ponad sześciu miesiącach. Jej ostatni tekst o kulturze ukazał się w "Newsweek Polska" 26 czerwca 2022 roku. Jeszcze dłużej - ponad 13 lat - na powrót czekała Dominika Olszyna, która jedyny zachowany w sieci tekst - o przyszłości młodych polskich aktorów - opublikowała jeszcze w 2010 roku. 

- Tekstów w druku było więcej, a potem nastał czas digitalizacji i w sieci uchował się tylko ten, bo pewnie był w głównym wydaniu - wyjaśnia Dominika Olszyna w rozmowie z "Presserwisem". Przed trzynastoma laty była współpracowniczką działu wydań specjalnych. - Jednym z nich była "Kultura", do której najczęściej robiłam opracowania, wywiady, recenzje. Studiowałam kulturoznawstwo, więc to było dla mnie naturalne. W tym czasie pisałam też do magazynów "Exklusiv", "K Mag" i "Wysokie Obcasy".

Wówczas rozstała się z tygodnikiem, ponieważ była zaangażowana w międzynarodowy projekt na uczelni. - Przestali dzwonić, zmienił się naczelny i wymieniły się osoby w redakcji, z którymi miałam kontakt - mówi Dominika Olszyna. Teraz wraca na łamy jako felietonistka.

Czytaj też: Duże zmiany w „Newsweeku”. Zwolnienia znanych autorów i redaktorów

Olszyna i Janowska nie są jedynymi autorkami, które pracując w Onecie, piszą dla "Newsweek Polska". Od połowy stycznia stałe felietony ma w tygodniku Andrzej Stankiewicz, wicenaczelny Onetu. Wcześniej na łamy trafili naczelny portalu Bartosz Węglarczyk, który pisze o serialach i redaktor naczelny Business Insider Polska - Mikołaj Kunica.

(PAR, 14.02.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.