W social mediach już wiedzą, dlaczego Trzaskowski przegrał  |  "GW" i niespójność w liczbie prenumerat cyfrowych  |  Fundusz wsparcia mediów lokalnych po wyborach pod znakiem zapytania  |  Chiński koncern szuka agencji  |  Widownia Teatru Telewizji w TVP 1  |  Klubowe Mistrzostwa Świata z polskim komentarzem  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Oglądalność "Sprawiedliwych. Trójmiasto" w TV 4  |  Powstanie polska wersja popularnego serialu  |  Operator kablowy Inea wyłączył kanał E-Sport  |  Zarząd MOC TV  |  Vectra i dynamiczna podmiana reklam  |  Ruszy kanał o modzie  |  Serwisanci Radia Zet  |  Druga edycja akcji redakcyjnej Onetu  |  Sztuczna inteligencja pomaga Polska Press  |  IPG Mediabrands wzmacnia pozycję  |  Wynagrodzenia na rynku PR  |  Plus z kampanią  |  Paramount w oczekiwaniu na fuzję  |  Apple odwołuje się od nakazu UE o udostępnianiu konkurentom danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

W social mediach już wiedzą, dlaczego Trzaskowski przegrał  |  "GW" i niespójność w liczbie prenumerat cyfrowych  |  Fundusz wsparcia mediów lokalnych po wyborach pod znakiem zapytania  |  Chiński koncern szuka agencji  |  Widownia Teatru Telewizji w TVP 1  |  Klubowe Mistrzostwa Świata z polskim komentarzem  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Oglądalność "Sprawiedliwych. Trójmiasto" w TV 4  |  Powstanie polska wersja popularnego serialu  |  Operator kablowy Inea wyłączył kanał E-Sport  |  Zarząd MOC TV  |  Vectra i dynamiczna podmiana reklam  |  Ruszy kanał o modzie  |  Serwisanci Radia Zet  |  Druga edycja akcji redakcyjnej Onetu  |  Sztuczna inteligencja pomaga Polska Press  |  IPG Mediabrands wzmacnia pozycję  |  Wynagrodzenia na rynku PR  |  Plus z kampanią  |  Paramount w oczekiwaniu na fuzję  |  Apple odwołuje się od nakazu UE o udostępnianiu konkurentom danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

W social mediach już wiedzą, dlaczego Trzaskowski przegrał  |  "GW" i niespójność w liczbie prenumerat cyfrowych  |  Fundusz wsparcia mediów lokalnych po wyborach pod znakiem zapytania  |  Chiński koncern szuka agencji  |  Widownia Teatru Telewizji w TVP 1  |  Klubowe Mistrzostwa Świata z polskim komentarzem  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Oglądalność "Sprawiedliwych. Trójmiasto" w TV 4  |  Powstanie polska wersja popularnego serialu  |  Operator kablowy Inea wyłączył kanał E-Sport  |  Zarząd MOC TV  |  Vectra i dynamiczna podmiana reklam  |  Ruszy kanał o modzie  |  Serwisanci Radia Zet  |  Druga edycja akcji redakcyjnej Onetu  |  Sztuczna inteligencja pomaga Polska Press  |  IPG Mediabrands wzmacnia pozycję  |  Wynagrodzenia na rynku PR  |  Plus z kampanią  |  Paramount w oczekiwaniu na fuzję  |  Apple odwołuje się od nakazu UE o udostępnianiu konkurentom danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 13, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT podzieliła pieniądze z rekompensaty. Miliardy dla TVP

Do mediów publicznych trafi 2,7 mld zł z rekompensaty - o 35 proc. więcej, niż przed rokiem (fot. Wojciech Olkuśnik/East News)

Telewizja Polska otrzyma w 2023 roku ok. 2,35 mld zł rekompensaty z tytułu utraconych wpływów abonamentowych.

Do mediów publicznych trafi w tym roku łącznie 2,7 mld zł z rekompensaty, tj. o 35 proc. więcej, niż przed rokiem. Środki zapisano w ustawie budżetowej na ten rok. TVP otrzyma 2,35 mld zł, Polskie Radio ok. 187 mln zł, a 17 regionalnych rozgłośni publicznych - 165 mln zł.

Czytaj też: Teleturniej prowadzony przez Tomasza Kammela w niedzielne wieczory w TVP 1

W tym roku do TVP trafi 87 proc. całkowitej rekompensaty, a w zeszłym było to 87,5 proc.

Za takim podziałem głosowali przewodniczący KRRiT Maciej Świrski, jego zastępczyni Agnieszka Glapiak oraz członkinie prof. Hanna Karp i Marzena Paczuska, a prof. Tadeusz Kowalski wstrzymał się od głosu.

- Deficyt wynikający z przyjętych na 2023 rok planów programowo-finansowych wszystkich spółek mediów publicznych wynosił nieco ponad 2,9 mld zł, więc rekompensata i tak nie wystarczyłaby, żeby go zniwelować - tłumaczy prof. Tadeusz Kowalski, opozycyjny członek KRRiT. I dodaje: - Uważam, że sam system finansowania mediów publicznych w taki sposób jest nieefektywny i jest działaniem doraźnym. Powinno zostać wypracowane w tej sprawie rozwiązanie systemowe.

W zeszłym roku było to łącznie 2 mld zł z rekompensaty - ok. 1,75 mld zł dla TVP, prawie 120 mln zł dla Polskiego Radia i ok. 115 mln zł dla regionalnych rozgłośni publicznych.

(MNIE, 13.02.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.