Spółka Alphabet zawiodła analityków. Spadły przychody z reklam na YouTube
Google w tym roku zwolni 6 proc. załogi i potrzebuje pieniędzy na odprawy (fot. Wikimedia Commons/The Pancake of Heaven!)
Alphabet, spółka macierzysta Google i YouTube, osiągnęła w czwartym kwartale 2022 roku wyniki, które nie zgadzają się z szacunkami analityków. A to dlatego, że ponownie spadek rok do roku odnotowała w przychodach z reklam YouTube.
Koncern uzyskał przychody w wysokości 76,05 mld dol., co oznacza wzrost o zaledwie 1 proc. oraz zysk netto w wysokości 13,62 mld dol. (spadek o 34 proc. w porównaniu z 20,6 mld w IV kwartale 2021 r.). Przychody z reklam w YouTube wyniosły 7,96 mld USD w czwartym kwartale, a to oznacza spadek o 7,8 proc. w porównaniu z 8,63 mld rok wcześniej.
Alphabet wraz z innymi firmami technologicznymi ogłosił niedawno zwolnienia w celu obniżenia kosztów. W zeszłym miesiącu poinformował o planowanej likwidacji 12 tys. miejsc pracy, czyli 6 proc. globalnej siły roboczej. Firma podała, że spodziewa się poniesienia kosztów odpraw pracowniczych i związanych z nimi opłat w wysokości od 1,9 do 2,3 mld USD.
Czytaj też: Edward Miszczak: Wiosną nastąpi serialowa inwazja Polsatu
"Jesteśmy w trakcie przeprojektowywania naszej struktury kosztów i budowania stabilnych finansowo, dynamicznych, rozwijających się firm w całym koncernie - oświadczył Sundar Pichai, dyrektor generalny Alphabet i Google. Zachwalał "wielki rozpęd” w segmencie Google Cloud, w subskrypcjach YouTube (których firma nie wybija w swoich zarobkach), a także w urządzeniach Google Pixel.
(MAC, 03.02.2023)