Ponad 2 mln subskrypcji straciły brytyjskie serwisy streamingowe w 2022 roku
Opcja z reklamami na razie w Wielkiej Brytanii nie przynosi Netflixowi powodzenia (fot. Pexels.com)
W Wielkiej Brytanii liczba subskrypcji serwisów streamingowych takich jak Netflix, Amazon Prime Video czy Disney+ w ubiegłym roku spadła o ponad 2 mln. Spowodował to wzrost kosztów życia. To pierwszy spadek od dekady, gdy serwisy wkroczyły masowo na brytyjski rynek.
Liczba gospodarstw domowych subskrybujących przynajmniej jedną usługę spadła z 17,12 mln na 16,24 mln. Wielu odbiorców nadal subskrybuje przynajmniej jedną (średnia 2,5). Po spadku o ponad 2 mln całkowita liczba subskrypcji na koniec 2022 roku wyniosła ok. 28,5 mln.
Czytaj też: "The Last of US" w Wielkiej Brytanii udostępniane przez Sky na YouTube
Wzrost przyniósł ostatni kwartał roku. Jednak plus 300 tys. to i tak znacznie mniej niż zazwyczaj w okresie świątecznym.
Uruchomienie taniego, wspieranego przez reklamy poziomu Netflixa, który miałby przynosić firmie globalnie 2,4 mld funtów, jak dotąd nie przywrócił wzrostów w Wielkiej Brytanii. Netflix 3 listopada uruchomił usługę Basic with Ads za 4,99 funta miesięcznie.
Podczas, gdy firma odbiła się na całym świecie – dodając 7,7 mln abonentów w czwartym kwartale, znacznie wyprzedzając prognozę 4,6 mln – w Wielkiej Brytanii jeszcze się nie poprawiła.
W sumie w czwartym kwartale w Wielkiej Brytanii było 1,5 mln nowych subskrypcji transmisji strumieniowych i 1,2 mln anulowanych, co dało ogólny wzrost o 300 tys. W ciągu roku najwięcej nowych subskrybentów ze wszystkich usług wideo na żądanie w Wielkiej Brytanii dodał Disney+.
Czytaj też: Relacje z Formuły 1 w Viaplay na kilku internetowych kanałach, Robert Smoczyński w ekipie
(MAC, 01.02.2023)