Dział: PERSONALIA

Dodano: Styczeń 05, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wojciechowska w reklamie Actimela

Martyna Wojciechowska, dziennikarka TVN-u, a od grudnia ub.r. redaktor naczelna miesięcznika "National Geographic" i dwumiesięcznika "National Geographic Traveler" (oba tytuły G+J Polska), jest twarzą tegorocznej kampanii "Podejmij wyzwanie!" firmy Danone.

Przygotowane przez agencję Young & Rubicam reklamy, w których Wojciechowska zachęca do regularnego spożywania Actimela, emitowane są od 2 stycznia.
Magdalena Malicka, prezes wydawnictwa G+J Polska, nie widzi konfliktu interesów między obowiązkami naczelnej i jej udziałem w reklamie firmy komercyjnej. – Wojciechowska prosiła o zgodę na wystąpienie w reklamie i ją otrzymała. Nie wydaje się, by było to nieetyczne czy niemożliwe do pogodzenia z nowymi obowiązkami – mówi Malicka. Innego zdania jest Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy: – Żaden dziennikarz, a tym bardziej redaktor naczelny pisma nie powinien użyczać swojej twarzy czy nazwiska w reklamach służących celom komercyjnym. Może być to bowiem potraktowane jako naruszenie jego niezależności – twierdzi Hoffman. Jego zdaniem udział dziennikarza w reklamie jest sprzeczny z Kodeksem Dobrych Praktyk Wydawców Prasy i etyką zawodu.
Przemysław Pohrybieniuk, dyrektor ds. relacji zewnętrznych w firmie Danone, zapewnia, że Wojciechowska podpisała umowę z firmą Danone wcześniej, zanim została redaktor naczelną. Nie podaje jednak dokładnej daty, zasłaniając się tajemnicą handlową.
Pierwsza część kampanii potrwa do końca lutego i obejmie telewizję (TVP 1, TVP 2, TVN, TVN Siedem, Polsat, Discovery Channel, Animal Planet, Canal+ Sport, Reality TV, VH1, AXN, Europa) oraz radio (m.in. RMF FM, Program III Polskiego Radia). Druga część kampanii przewidziana jest na październik i listopad. Media planuje i kupuje MediaCom Warszawa.
– Martyna Wojciechowska została twarzą kampanii, gdyż jest osobą żyjącą aktywnie i promującą zdrowy styl życia. Angażując ją do reklamy, kierowaliśmy się całokształtem jej wizerunku, a nie jej nową funkcją – tłumaczy Przemysław Pohrybieniuk.
Rok temu Tomasz Zubilewicz, prezenter pogody w TVN-ie, TVN 24 i TVN Meteo, został przymusowo urlopowany przez kierownictwo stacji. Powodem był jego występ właśnie w reklamie Actimela. Zubilewicz nie otrzymał zgody stacji na udział w tej reklamie.

(AW, 05.01.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.