Twitter zmniejszył wpływy z reklam o ponad 70 proc.

Twitter próbuje odzyskać pole stracone na początku działalności nowego właściciela (fot. Pexels.com)
Wydatki na reklamę na Twitterze spadły w grudniu, w porównaniu z poprzednim rokiem, o 71 proc., wynika z danych firmy badawczej Standard Media Index, zajmującej się wyliczeniami z tej dziedziny. Po przejęciu platformy przez Elona Muska najwięksi reklamodawcy znacznie zmniejszyli zaangażowanie.
Twitter zmierza do odwrócenia exodusu reklamodawców. Serwis zaoferował opcję z zamieszczaniem bezpłatnych reklam, zniósł zakaz reklamy politycznej i umożliwił firmom większą kontrolę nad pozycjonowaniem.
Według danych SMI wydatki na reklamę na Twitterze w listopadzie spadły o 55 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem. Mimo że kończące rok miesiące tradycyjnie są czasem wyższych wydatków na reklamę, ponieważ marki promują swoje produkty w okresie świątecznym.
Większość firm przestała wydawać pieniądze już w listopadzie, jak wynika z szacunków innej firmy badawczej - Pathmatics. W tym samym miesiącu, w którym Musk przywrócił zawieszone konta i udostępnił płatną weryfikację kont. Według szacunków Pathmatics 14 z 30 najlepszych reklamodawców na Twitterze zaprzestało wszelkich reklam na platformie po tym, jak Musk przejął władzę 27 października.
Przychody Twittera w czwartym kwartale spadły o ok. 35 proc. rok do roku z powodu załamania wpływów reklamowych.
(MAC, 26.01.2023)
