Sąd zwrócił Telewizji Polsat wniosek  |  Agencja Mediahub  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Widownia "Tak to leciało!" w TVP 2  |  Prowadzący Polsat Hit Festiwal  |  Brak następcy kanału FanklubTV  |  Zysk wydawcy "Przewodnika Katolickiego"  |  Przejście z Polska Press do Bonnier Business Polska  |  Serial audio w ofercie Onetu  |  ElevenReader AI czyta książki głosem Fronczewskiego  |  Brain i Oto Film z kampanią pro bono  |  Papaya Films  |  T-Mobile startuje  |  Dyrektor magazynu "Rolling Stone"  |  Google pozwany we Włoszech na prawie 3 mld euro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Sąd zwrócił Telewizji Polsat wniosek  |  Agencja Mediahub  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Widownia "Tak to leciało!" w TVP 2  |  Prowadzący Polsat Hit Festiwal  |  Brak następcy kanału FanklubTV  |  Zysk wydawcy "Przewodnika Katolickiego"  |  Przejście z Polska Press do Bonnier Business Polska  |  Serial audio w ofercie Onetu  |  ElevenReader AI czyta książki głosem Fronczewskiego  |  Brain i Oto Film z kampanią pro bono  |  Papaya Films  |  T-Mobile startuje  |  Dyrektor magazynu "Rolling Stone"  |  Google pozwany we Włoszech na prawie 3 mld euro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Sąd zwrócił Telewizji Polsat wniosek  |  Agencja Mediahub  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Widownia "Tak to leciało!" w TVP 2  |  Prowadzący Polsat Hit Festiwal  |  Brak następcy kanału FanklubTV  |  Zysk wydawcy "Przewodnika Katolickiego"  |  Przejście z Polska Press do Bonnier Business Polska  |  Serial audio w ofercie Onetu  |  ElevenReader AI czyta książki głosem Fronczewskiego  |  Brain i Oto Film z kampanią pro bono  |  Papaya Films  |  T-Mobile startuje  |  Dyrektor magazynu "Rolling Stone"  |  Google pozwany we Włoszech na prawie 3 mld euro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 04, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP 2 spiera się z Polsatem o oglądalność w sylwestra

Program 2 TVP sprostował informację, jaką podały wczoraj ”Gazeta Wyborcza” i ”Super Express”, że sylwestrowy koncert na Rynku we Wrocławiu transmitowany przez TVP 2 miał mniejszą widownię, niż transmitowany przez Polsat koncert na Rynku Głównym w Krakowie.

Dzienniki oparły się na komunikacie prasowym AGB Nielsen Media Research. ”Gazeta Wyborcza” poinformowała, że ”w starciu dwóch koncertów plenerowych wygrał »Sylwester z gwiazdami« nadany przez Polsat – 4 mln 525 tys. widzów”, a ”pokazany w TVP 2 w tym samym czasie »Sylwester pod dobrą gwiazdą« z Wrocławia zgromadził przed ekranem o 156 tys. widzów mniej”. O tym, że Polsat pokonał TVP 2, doniósł także ”Super Express”, podając te same dane z komunikatu prasowego AGB Nielsen Media Research. W przygotowanym przez AGB rankingu 10 najchętniej oglądanych w sylwestra programów (na liście znalazły się m.in. seriale ”Na dobre i na złe”, ”Złotopolscy”, teleturniej ”Jaka to melodia”, ”Teleexpress”) figuruje środkowa część koncertu Polsatu (trwająca od 22 do 22.58) oraz pierwsza część składającego się z dwóch bloków programu Dwójki (od 21.01 do 22.22). Dane na temat średniej widowni całego koncertu TVP 2 (nadawanego od 21 w sylwestra do 1.35 w Nowy Rok) nie zostały ujęte w komunikacie prasowym Polsatu, a wyniosły –według AGB Nielsen Media Research, – 4,3 mln osób. Natomiast program sylwestrowy w Polsacie (emitowany od 20.05 do 0.45) przyciągnął średnio 3,9 mln widzów – czyli o 400 tys. mniej. – Odbieram to jako niechęć do Dwójki – mówi dyrektor TVP 2 Wojciech Pawlak. – Napisaliśmy sprostowanie tych informacji, podając szczegółowe dane oglądalności zarówno AGB, jak i TNS OBOP. – Oparłem się na informacjach, jakie dostałem z AGB. Wynikało z nich, że Polsat miał więcej widzów, niż Dwójka – odpowiada dziennikarz ”Gazety Wyborczej” Sebastian Łupak. Krzysztof Nożyński z AGB zastrzega: – Części tych koncertów zostały potraktowane przez nasz program komputerowy jako odrębne pozycje rankingu, ale podaliśmy w tabeli czas emisji i każdy mógł go porównać z rzeczywistym czasem nadawania. Pozostałe części koncertów nie zmieściły się w top 10.

(RUT, 04.01.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.