"The Last of US" drugą co do oglądalności premierą w historii HBO
Serial "The Last of Us” oparty na popularnej grze wideo wyprodukowanej przez firmę Naughty Dog, przyciągnął 4,7 mln amerykańskich widzów na platformach linearnych HBO i serwisie HBO Max podczas swojego debiutu 15 stycznia.
Od premiery w 2010 roku "Boardwalk Empire", serial "The Last of US" jest drugą co do wielkości premierą serii od czasów, kiedy programy HBO nie miały jeszcze przełożenia na rynek streamingowy.
Serii daleko do premiery "Rodu Smoku", który 20 sierpnia 2022 r. zadebiutował liczbą prawie 10 mln widzów. Odnotowała jednak prawie dwukrotnie lepszy start niż debiutancki wieczór drugiego sezonu "Euforii”, który w Stanach Zjednoczonych oglądało potem średnio 19,5 mln widzów na odcinek. Oglądalność serialu HBO w niedzielne wieczory zazwyczaj stanowi od 20 do 40 proc. całkowitej widowni na odcinek. Długoletni lider - "Gra o Tron" - z 4,2 mln podczas premiery w 2011 roku spadł na trzecią pozycję.
Do tej pory teasery i zwiastuny pierwszego sezonu nowego serialu zgromadziły ponad 100 mln wyświetleń na całym świecie. Ponadto pierwszy odcinek podcastu towarzyszącego serii zajął pierwsze miejsce na liście Apple TV & Film Chart w USA w ciągu 24 godzin od premiery.
(MAC, 19.01.2023)