Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: badania radia

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 17, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Słuchalność radia cyfrowego DAB+ nadal jest śladowa

W ubiegłym roku radia przez tradycyjne odbiorniki FM/UKF słuchało codziennie 18,38 mln osób (fot. Pixabay.com)

W 2022 roku Polacy najchętniej słuchali radia poprzez zwykłe odbiorniki FM/UKF. Słuchalność radia cyfrowego DAB+ pozostała na śladowym poziomie – wynika z analizy I Love Radio na podstawie danych Kantar.

W ubiegłym roku radia przez tradycyjne odbiorniki FM/UKF słuchało codziennie 18,38 mln osób (spadek z 19,04 mln rok wcześniej).

Czytaj też: RMF FM utrzymuje słuchalność powyżej 30 proc.

Na anteny FM przypadało 88 proc. czasu poświęconego ogólnie na słuchanie radia (spadek z 89 proc.). Przez internet (analiza nie uwzględnia jednak stacji nadających wyłącznie przez internet) radia słuchało 2,11 mln osób (wzrost z 1,95 mln), a na ten sposób odbioru przypadało 10 proc. udziału w czasie słuchania (wzrost z 9 proc.). 0,5 mln Polaków radio odbierało przez dekoder telewizji kablowej lub cyfrowej (spadek z 0,55 mln), na co przypadało 2 proc. udziału w czasie słuchania (bez zmian). Z kolei 0,04 mln Polaków stacje odbierało przez system DAB+ (bez zmian). Na taki sposób odbioru przypadało 0,2 proc. udziału w czasie słuchania (tyle samo co rok wcześniej).

W systemie DAB+ nadaje Polskie Radio i mniejsi nadawcy komercyjni (zwykle równolegle do emisji analogowej). Główni nadawcy prywatni od lat krytykują ten system, uznając go za nieefektywny.

W 2022 roku raz dziennie lub częściej radio (niezależnie od sposobu odbioru) włączało 65,4 proc. Polaków (spadek zasięgu dziennego z 67,2 proc.), co daje 19,5 mln słuchaczy (w dół z 20,1 mln). Z kolei co najmniej raz w tygodniu radia słuchało 86,8 proc. Polaków (88,9 proc. rok wcześniej) czyli 25,9 mln słuchaczy (w porównaniu z 26,6 mln w 2021).

Czytaj też: Andrzej Stankiewicz został stałym felietonistą "Newsweek Polska"

Średni czas słuchania radia w 2022 to 4 godz. 14 minut (spadek z 4 godz. i 19 minut w 2021).

W 2022 roku 84 proc. czasu poświęconego na słuchanie radia przypadało na stacje komercyjne (stacje komercyjne zawierają także rozgłośnie akademickie, samorządowe i Radio Plus), 13 proc. na publiczne i 3 proc. na katolickie – wszystkie te wskaźniki są takie same jak w 2021.

Dane: Radio Track, Kantar Polska w grupie wszyscy 15-75 lat.

Czytaj też: Bogna Kowalska p.o. dyrektorką Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie

(MNIE, 17.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.