Wydawca "Daily Mirror" i "Daily Express" zwalnia 200 pracowników
"Daily Mirror" o najciekawszych wydarzeniach informuje z rozmachem, ale i tę gazetę dotknie spadek wpływów reklamowych o jedną piątą
Reach, wydawca m.in. "Daily Mirror" i "Daily Express", ma zwolnić 200 osób w ramach cięcia kosztów wartości 30 mln funtów. To skutek znacznie mniejszych od oczekiwań wydatków reklamodawców podczas piłkarskich Mistrzostw Świata, Black Friday i świąt Bożego Narodzenia.
Wydawnictwo, będące także właścicielem setek regionalnych tytułów, w tym "Manchester Evening News", w ostatnim kwartale ubiegłego roku odnotowało spadek wartości reklam drukowanych o jedną piątą i o 6 proc. w reklamach cyfrowych.
"W szerszym ujęciu obserwowaliśmy również utrzymujący się wpływ niepewności makroekonomicznej i konsumenckiej, odzwierciedlony w spowolnieniu popytu rynkowego na reklamę" - zakomunikowało wydawnictwo.
Pracodawca obwieścił także, że redukcja zatrudnienia i kosztów zostanie osiągnięta dzięki środkom obejmującym "uproszczenie centralnych funkcji wsparcia, wydajność łańcucha dostaw w druku i dystrybucji oraz przyspieszone usuwanie duplikatów redakcyjnych". To ostatnie ma oznaczać dublowanie funkcji w poszczególnych redakcjach.
Reach zobowiązuje się również do znacznych inwestycji w budowanie działalności cyfrowej w celu wejścia na rynek amerykański.
Ponad 1000 dziennikarzy Reach w sierpniu strajkowało, domagając się większych płac. Dalsze akcje strajkowe zostały zażegnane, gdy związki zaakceptowały zmienioną ofertę płacową.
(MAC, 12.01.2023)