Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 04, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"The Guardian" z powodu cyberataku pracuje zdalnie do 23 stycznia

Guardian Media Group będzie wzywać pojedynczych pracowników, o ile zajdzie taka potrzeba (fot. Wikimedia Commons/Bryantbob)

"The Guardian" wciąż odczuwa skutki ataku hakerów typu ransomware z 20 grudnia ub.r. Dyrektorka generalna Guardian Media Group Anna Bateson wysłała e-mail do wszystkich zatrudnionych, że obowiązuje ich praca zdalna. Do redakcji mają nie przychodzić do 23 stycznia.

"To kolejna aktualizacja dotycząca poważnych zakłóceń w naszej sieci i systemach informatycznych, które rozpoczęły się przed świętami Bożego Narodzenia. W wyniku działań, jakie podjęliśmy w celu zabezpieczenia naszej sieci, wiele kluczowych systemów zostało wyłączonych i pozostaje niedostępnych" - napisała Bateson. - "Aby zmniejszyć obciążenie i pomóc zespołom ds. technologii korporacyjnych, ESD i innym skupić się na najważniejszych poprawkach, wszyscy muszą pracować z domów co najmniej do poniedziałku 23 stycznia. Obowiązuje to w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Australii. Chyba że niektóre osoby zostaną specjalnie poproszone o przybycie do naszych biur i pracę na miejscu" - zaznaczyła.

Ataki typu ransomware zwykle polegają na tym, że hakerzy uzyskują dostęp do systemu komputerowego firmy, a następnie instalują oprogramowanie szyfrujące każdy znaleziony dokument i plik. Hakerzy następnie żądają zapłaty, często w bitcoinach.

Zaraz po wykryciu ataku kierownictwo firmy wydało komunikat, że wszystkie publikacje pozostają dostępne w globalnej witrynie internetowej i aplikacjach. Uważa się, że atak zniszczył wewnętrzne systemy wi-fi, ale nie wpłynął na publikacje drukowane ani cyfrowe.

W lutym 2022 roku dyrektor ds. technologii News Corp David Kline informował o cyberatakach na jego firmę. Mandiant, firma zajmująca się bezpieczeństwem cybernetycznym ocenia, iż osoby stojące za tą działalnością mają powiązania z Chinami i prawdopodobnie są zaangażowane w działania szpiegowskie. News Corp komunikował, że podobny atak jak teraz na "Guardiana" wpłynął na firmowe konta e-mail i dokumenty "ograniczonej liczby pracowników” w centrali oraz w serwisach informacyjnych Dow Jones, News UK i The New York Post.

(MAC, 04.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.