Netflix traci w Wielkiej Brytanii 700 tys. subskrypcji
Netflix na całym świecie zyskuje, a w Wielkiej Brytanii traci (fot. Pexels.com)
Według przewidywań 2023 rok ma być kolejnym rokiem, w którym Netflix w Wielkiej Brytanii zmniejszy liczbę subskrypcji. W 2022 roku stracił ok. 500 tys., teraz ma to być 200 tys. Mimo że na świecie w trzecim kwartale ub.r. serwis zyskał.
Powodem brytyjskiej zapaści są m.in. rosnące koszty utrzymania oraz inflacja. Tańsza, wspierana reklamami wersja serwisu, potrzebuje czasu, aby okrzepnąć. Według firmy badawczej Ampere Analysis po ogłoszeniu wyników kwartalnych 14,2 mln brytyjskich subskrypcji zmniejszy się do 13,7 mln.
Zgodnie z rokowaniami Neftlix - nadal najpopularniejsza usługa streamingowa w Wielkiej Brytanii - będzie jedynym w segmencie tracącym subskrybentów w 2022 roku. W roku 2021 roku firma jeszcze odnotowała wzrost, choć już widać było spowolnienie. Przez dwa lata ma stracić ok. 700 tys.
Premiera serialu "Władca pierścieni. Pierścienie władzy", którego pierwszy sezon kosztował 336 mln funtów, pomogła rywalowi - Prime Video firmy Amazon - rozwinąć brytyjską bazę z nieco ponad 12 mln do 12,3 mln subskrypcji w 2022 roku.
Jedyną dużą usługą, która na brytyjskim rynku utrzymuje znaczną dynamikę, jest Disney+, uruchomiony na początku 2020 roku - odnotował wzrost o 1,4 mln abonentów, dzięki czemu zwiększył brytyjską bazę do 6 mln.
Na świecie Netflix powrócił do wzrostu w trzecim kwartale minionego roku, dodając lepsze niż oczekiwano 2,4 mln subskrybentów, dzięki serialom takim jak "Dahmer" i "Stranger Things 4". Rok 2022 zakończył się wyczekiwaną premierą "Glass Onion: A Knives Out Mystery" 23 grudnia. Globalnie serwis ma prawie 223 mln subskrypcji.
W listopadzie Netflix uruchomił subskrypcję wspieraną reklamami w Wielkiej Brytanii i na kilkunastu innych rynkach - w cenie 4,99 funtów miesięcznie, o 2 funty mniej niż najtańsza obecnie opcja. W marcu Netflix po raz drugi w ciągu niespełna 18 miesięcy podniósł ceny dla abonentów w Wielkiej Brytanii.
(MAC, 04.01.2023)